تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 21:42
کد خبر : 76596

فشار تورم به کم درآمدها بیشتر شد

فشار تورم به کم درآمدها بیشتر شد

آرمان شرق- تورم نقطه به نقطه نیز در این ماه را به سطح ۴۳.۲ درصد رسید. بررسی تورم میانگین در این ماه نشان میدهد روند رکوردزنی های این شاخص همچنان ادامه دارد. در همین رابطه رکورد بالاترین تورم میانگین در ربع قرن که در ماه پیش به ثبت رسیده بود اکنون به مرداد ماه انتقال پیدا کرده است.

نرخ تورم سالانه مرداد ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۵,٢ درصد رسیده که نسبت به ماه گذشته، ١.٠ واحد درصد افزایش داشته است.
فشار تورم به کم درآمدها بیشتر شد

شاخص قیمت مصرف کننده در مرداد ماه ۳.۲ درصد از ماه قبل افزایش پیدا کرد. تورم نقطه به نقطه نیز در این ماه را به سطح ۴۳.۲ درصد رسید. بررسی تورم میانگین در این ماه نشان میدهد روند رکوردزنی های این شاخص همچنان ادامه دارد. در همین رابطه رکورد بالاترین تورم میانگین در ربع قرن که در ماه پیش به ثبت رسیده بود اکنون به مرداد ماه انتقال پیدا کرده است.

نرخ تورم سالانه مرداد ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۵,٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۴۴,۵ درصد و ۴٨.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ٠.٨ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.۴ واحد درصد افزایش داشته است./اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.