تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 18:34
کد خبر : 76592

رئیس جدید بانک مرکزی مشخص شد

رئیس جدید بانک مرکزی مشخص شد

آرمان شرق- شنیده‌ها حاکی است صالح‌آبادی رئیس جدید بانک مرکزی خواهد شد. او پیش از این مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و به مدت ۱۰ سال (۱‍۳۹۳-۱۳۸۴) رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود. او اولین رئیس این سازمان بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار است؛ ابتدا به سمت دبیرکلی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد و خرداد ۸۵ پس از تأسیس سازمان بورس، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رئیس انتخاب شد.

علی صالح آبادی، ریاست بانک مرکزی را برعهده خواهد گرفت؛ این خبر هرچند هنوز اعلام قطعی نشده اما او گزینه نهایی برای این مسئولیت بزرگ اقتصادی است.

شنیده‌ها حاکی است صالح‌آبادی رئیس جدید بانک مرکزی خواهد شد. او پیش از این مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و به مدت ۱۰ سال (۱‍۳۹۳-۱۳۸۴) رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود. او اولین رئیس این سازمان بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار است؛ ابتدا به سمت دبیرکلی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد و خرداد ۸۵ پس از تأسیس سازمان بورس، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رئیس انتخاب شد.

علی صالح آبادی از جمله مدیران جوان محسوب می‌شود؛ متولد ۱۳۵۷ است و همین امروز (اول شهریور) ۴۳ سال را تمام کرده. او که دانش‌آموخته دکتری مدیریت مالی دانشگاه تهران است، کارشناسی ارشد خود را هم در رشته معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق (ع) گرفته است.

سابقه کاری و مسئولیتی علی صالح آبادی

صالح‌آبادی در آذر ۹۳، یعنی اواخر دوره مسئولیت ۱۰ ساله خود بر سازمان بورس، با حکم وزیر وقت اقتصاد (طیب‌نیا) به ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی بانک توسعه صادرات منصوب شد. این حضور ۶ ساله در رأس یکی از بانک‌های تخصصی کشور در حوزه صادرات و فعالیت‌های ارزی، پس از مسئولیت او در سازمان بورس و تجربه نظارت بر بانک‌های پذیرفته‌شده در بازار سرمایه که اغلب جزو بانک‌های بزرگ کشور بودند، از او مدیری باتجربه به ویژه در بازار پول و سرمایه ساخته است.

واکنش‌ها به انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی

برخی از فعالان بورس انتخاب علی صالح‌آبادی را اولین سیگنال مثبت دولت سیزدهم به بازار سهام می‌دانند و می‌گویند به عنوان یک گزینه بورسی و کاربلد، می‌تواند این بازار را رونق دوباره‌ای ببخشد. البته آن‌طور که تسنیم گزارش کرده، همه بر این عقیده نیستند و برخی انتخاب صالح‌آبادی برای ریاست بانک مرکزی را از جمله اشتباهات دولت سیزدهم قلمداد کرده‌اند.

موج موافقت و مخالفت با رئیس تازه بانک مرکزی به شبکه‌های اجتماعی هم رسیده است. یکی از کاربران توئیتر علی صالح‌آبادی را یکی از موجه‌ترین انتخاب‌های ابراهیم رئیسی در تیم اقتصادی دولت سیزدهم دانسته و او را جوانی نخبه و خلاق خوانده که قریب به یک دهه کم‌حاشیه‌ترین مدیریت بر تالار شیشه‌ای بورس را در کارنامه خود دارد. برخی دیگر از کاربران، مداخله در معاملات، انحصاری کردن کارگزاری‌ها و عدم اجازه برای تأسیس کانون سهامداران را از جمله اقدامات علی صالح‌آبادی در دوران ریاستش بر سازمان بورس عنوان کرده‌اند. طراحی و راه‌اندازی سامانه کدال (سامانه یکپارچه گردآوری، نظارت و انتشار الکترونیکی اطلاعات) را هم عده‌ای مهم‌ترین دستاورد علی صالح‌آبادی در دوران حضورش در بورس می‌دانند./تازه‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.