تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 15:57
کد خبر : 76508

شهردار تهران کی منصوب می شود؟

شهردار تهران کی منصوب می شود؟

آرمان شرق- رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ادامه روند بررسی انتخاب شهردار تهران گفت: مدتی به علت تعطیلات اتفاقی رخ نداده است، غیر از آنکه وزیر کشور دستور برای بررسی و اقدام داده اند و ما جریان را دنبال می کنیم و امروز هم جلسه ای هست که در آن این موضوع مطرح می شود وامیدواریم به نتیجه مثبت و خوبی برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تلاش هستیم تا زمان مدیریت وزارت کشور کنونی، اقدامات قانونی برای انتصاب شهردار تهران انجام گیرد و در غیر این صورت، کار به زمان استقرار وزیر کشور جدید موکول می شود.

مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: امروز نخستین برنامه ای که اجرا شد، پرداختن به موضوع عاشورا و شهادت حضرت امام سجاد(ع) بود و از معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نیز دعوت شده بود که به عنوان آخرین معاون شهرداری برنامه ها و عملکرد خود را در این مدت توضیح دهند.

وی با بیان اینکه توضیحات جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مورد انتقاد بسیاری از اعضا بود، یادآورشد: امیدواریم که همه این تلاش ها در مسیر درستی پیش برود.

چمران اظهارداشت: ما ۲ موضوع دیگر را نیز مطرح و بررسی کردیم که یکی پیشنهاد تقدیر از هیات های مذهبی در تهران که به خوبی و با برنامه ریزی کار کرده اند و مراقب رعایت شرایط بهداشتی نیز بودند و دیگری نیز انتخاب سخنگوی شورای شهر تهران بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در روند انتخاب سخنگو، علیرضا نادعلی به اتفاق آرا انتخاب شد و کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در روند دریافت گزارش عملکرد از معاونان شهردار به ماندگاری یا ناماندگاری آنان در مدیریت شهری آتی، فکر نکرده ایم.

چمران ادامه داد: این افراد چهار سال تلاش و کار کرده اند و شورای جدید می خواهد از نحوه تلاش آنان خبردار شود و اگر خوب کار کرده اند از عملکرد آنان تقدیر و اگر ضعفی بوده از آن انتقاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ادامه روند بررسی انتخاب شهردار تهران گفت: مدتی به علت تعطیلات اتفاقی رخ نداده است، غیر از آنکه وزیر کشور دستور برای بررسی و اقدام داده اند و ما جریان را دنبال می کنیم و امروز هم جلسه ای هست که در آن این موضوع مطرح می شود وامیدواریم به نتیجه مثبت و خوبی برسیم.

وی در خصوص نتیجه بخشی این روند در زمان وزیر کشور کنونی یا آتی اضافه کرد: هنوز وزیر کشور جدید انتخاب نشده است بنا بر این سعی ما این است که بتوانیم در روزهای آتی به نتیجه برسیم و اگر هم به نتیجه نرسیدیم به زمان انتقال کارها به دست وزیر جدید موکول می شود.

چمران به روند انتخاب کمیسیون ها اشاره و اعلام کرد: اگر به دوره های گذشته نگاه کنید، می بینید که تاخیر در انتخاب اعضای کمیسیون ها باب بوده و مشکلی نبوده است و هنوز فرصت داریم چون دوستان در انتخاب کمیسیون هایشان خیلی تلاش می کنند تا مطابق با تخصصی ها و علاقه مندی هایشان باشد ولی تنظیم این موارد کار دشواری است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.