تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 17:50
کد خبر : 76245

یک تراژدی برای مذاکرات برجامی در راه است؟

یک تراژدی برای مذاکرات برجامی در راه است؟

آرمان شرق- مارک فیتزپاتریک با انتشار یادداشتی در وبگاه المانیتور با عنوان «سیاست ایالات متحده در رابطه با ایران به کدام سوست؟» استدلال کرده که حوادث اخیر در افعانستان با تاثیر بر دولت بایدن، روند مذاکرات برجامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با در نظر گرفتن اینکه بازسازی دوباره برجام به نفع هر دو طرف (ایران و آمریکا) است، با اینحال عدم دستیابی به آن یک تراژدی به حساب خواهد آمد.

در فاصله کمی پس از آغاز به کار دولت جدید در ایران، طالبان با ساقط کردن دولت کنونی قانونی در افغانستان موجب بهت و حیرت همگان شده است. در شرایطی که هفته هاست که از پایان دور ششم مذاکرات احیای برجام در شهر وین می گذرد و طرف های مذاکره کننده منتظر بازگشت تهران و تیم جدید مذاکره کننده اش به میز گفت و گو هستند، مارک فیتزپاتریک با انتشار یادداشتی در وبگاه المانیتور با عنوان «سیاست ایالات متحده در رابطه با ایران به کدام سوست؟» استدلال کرده که حوادث اخیر در افعانستان با تاثیر بر دولت بایدن، روند مذاکرات برجامی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مارک فیتزپاتریک، مدیر اجرایی اندیشکده انستیتو بین‌المللی مطالعات استراتژیک (IISS) در امریکا و مدیر برنامه عدم‌اشاعه و سیاست‌های هسته‌ای این اندیشکده است. فیتزپاتریک ۲۶ سال به عنوان دیپلمات در وزارت خارجه امریکا خدمت کرده‌ و در طول این سال‌ها او در دفاتر نمایندگی امریکا در سئول، توکیو، ولینگتون، وین و همچنین به عنوان دستیار موقت وزیر امورخارجه در امور عدم اشاعه، خدمت کرده است. در حال حاضر او یکی از کارشناسان برجسته امریکایی در حوزه خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه است که کتاب‌های متعددی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه منتشر کرده است./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.