تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1400 - 8:19
کد خبر : 76031

بازار سیاه دلار در تعطیلات کرونایی شکل می گیرد؟

بازار سیاه دلار در تعطیلات کرونایی شکل می گیرد؟

آرمان شرق- احتمال دارد دامنه نوسان قیمت دلار در روزهای آتی کاهش یابد، زیرا یکی از متغیرهای مهمی که در این روزها اندازه دامنه نوسان را کنترل می‌کند، عرضه دلار توسط بانک مرکزی است، فعالان بازار در تعطیلی بازار متشکل احتمالا با احتیاط رفتار می‌کنند تا دوباره جهت سیاست بانک مرکزی در مورد عرضه دلار در بازار متشکل تعیین شود، سناریوی دیگر این است که با کاهش عرضه، بازار سیاه شکل گیرد و قیمت دلار افزایش یابد.

امروز تهیه دلار مشکل بود. با تعطیلی کرونایی، عرضه دلار کم می‌شود. این کاهش عرضه منجر به شکل‌گیری بازار سیاه و افزایش قیمت می‌شود، یا فعالان بازار محتاطانه رفتار می‌کنند و دامنه نوسان قیمت کاهش می‌یابد؟

قیمت دلار عصر روز گذشته روی ۲۶ هزار و ۵۸۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود و در ادامه قدری رشد کرد.

قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۲۶ هزار و ۶۳۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار سنا به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد

قیمت دلار در سامانه سنا عصر روز گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت. قیمت انتهایی سنا در روز گذشته روی ۲۵ هزار و ۹۰۳ تومان قرار داشت اما در شروع معاملات امروز دوباره بالای ۲۶ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار سنا ر شروع معاملات امروز ۲۶ هزار و ۳ تومان بود.

قیمت دلار در تعطیلات در چه جهتی حرکت می‌کند؟

بازار متشکل از فردا بخاطر محدودیت های جدید کرونایی تعطیل است، در نتیجه عرضه دلار در روزهای آتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. احتمالا حجم معاملات در روزهای آتی کاهش یابد و بازار ارز نیمه تعطیل باشد، (حتی امروز نیز بسیاری از افرادی که برای تهیه دلار به بازار رفته بودند موفق به خرید نشدند)

احتمال دارد دامنه نوسان قیمت دلار در روزهای آتی کاهش یابد، زیرا یکی از متغیرهای مهمی که در این روزها اندازه دامنه نوسان را کنترل می‌کند، عرضه دلار توسط بانک مرکزی است، فعالان بازار در تعطیلی بازار متشکل احتمالا با احتیاط رفتار می‌کنند تا دوباره جهت سیاست بانک مرکزی در مورد عرضه دلار در بازار متشکل تعیین شود، سناریوی دیگر این است که با کاهش عرضه، بازار سیاه شکل گیرد و قیمت دلار افزایش یابد.

قیمت سکه امامی افزایش یافت

در شروع معاملات امروز نرخ دلار پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته بود، با این وجود سکه معاملات امروز را با ثبت تغییرات مثبت نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود و در ادامه معاملات رشد کرد و پیش از ظهر امروز روی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در این مقطع ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یک‌شنبه تعطیل است و قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۷۸۰ دلار قرار داشت. با این حساب اندازه حباب سکه نزدیک به ۶ درصد (۵.۸۵ درصد) به دست می‌آید. از روز جمعه دو هفته گذشته که گزارش بازار کار آمریکا یک شوک منفی به قیمت طلا وارد کرد، حباب قیمتی سکه عموما بالای ۵ درصد قرار داشت، به نظر می‌رسد جهت انتظارات در بازار به گونه‌ای است که مانع کاهش قیمت سکه در این روزها شده است. (قیمت سکه امامی در آخرین ساعات معاملات نیمه اول امروز روی ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قرار گرفت)

برای جمع‌بندی می‌توان گفت بازار متشکل ارزی از امروز تعطیل است، فعالان بازار امروز با احتیاط رفتار می‌کنند و حتی تهیه دلار امروز برای متقاضیان خرد دشوار است، قیمت ابتدایی دلار سنا امروز دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. قیمت سکه امامی در روز تعطیلی بازار جهانی افزایش یافت و حتی رقم ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان را به ثبت رساند./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.