تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 13:23
کد خبر : 75927

جزییات جدید از دریافت تسهیلات سهام عدالت

جزییات جدید از دریافت تسهیلات سهام عدالت

آرمان شرق- این تسهیلات با نرخ صفر درصد محاسبه شده و مبلغ پرداختی مجدد در کارت اعتباری وی شارژ می گردد اما چنانچه بعد از بازه زمانی فوق اقدام به پرداخت اقساط صورتحساب نماید ، تسهیلات فوق با نرخ ۱۸ درصد با دوره بازپرداخت ۳۶ محاسبه می گردد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی آخرین وضعیت چگونگی دریافت تسهیلات سهام عدالت و بازپرداخت آن را تشریح کرد.
جزییات جدید از دریافت تسهیلات سهام عدالت

حمید صفای نیکو درباره آخرین وضعیت شرایط دریافت تسهیلات مربوط به سهام عدالت گفت: افرادی که دارای سهام عدالت می باشند و تقاضای دریافت تسهیلات با پشتوانه و ضمانت این سهام را دارند ابتدا باید وارد اپلیکیشن ایوا شده و در بخش نشان بانک ثبت نام کنند تا هویت آنها مورد شناسایی قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: سپس بانک با استفاده از سرویسی که در اختیار دارد از بورس قیمت روز سهام عدالت شخص را استعلام می نماید و با توجه به آخرین مقررات و تکلیف ابلاغی بانک مرکزی ، شصت درصد ارزش سهام عدالت متقاضی کارت اعتباری تخصیص داده شده و در قالب کارت اعتباری مجازی صادر گردیده و در فروشگاه های مجاز قابل استفاده می باشد.
دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی افزود: ۳۷ روز پس از استفاده از کارت اعتباری ، صورتحساب پرداخت برای مشتری ارسال می گردد ،برای بازپرداخت این تسهیلات دو نوع شرایط پیش روی دریافت کنندگان وجود دارد چنانچه در بازه زمانی ۳۷ تا ۱۵۷ روزه و در چهار قسط برابر که در صورتحساب برای فرد نشان داده می شود توسط مشتری پرداخت گردد ، این تسهیلات با نرخ صفر درصد محاسبه شده و مبلغ پرداختی مجدد در کارت اعتباری وی شارژ می گردد اما چنانچه بعد از بازه زمانی فوق اقدام به پرداخت اقساط صورتحساب نماید ، تسهیلات فوق با نرخ ۱۸ درصد با دوره بازپرداخت ۳۶ محاسبه می گردد.
صفای نیکو ادامه داد: تا پایان تیرماه سال جاری تعداد ۵۲۸۶ فقره کارت اعتباری به میزان دویست و سیزده میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون ریال تسهیلات سهام عدالت توسط بانک ملی ایران در استان خراسان رضوی پرداخت شده است.
وی در مورد میزان تسهیلات ازدواج در سال جاری نیز گفت: وام قرض الحسنه ازدواج برای هر کدام از زوج ها در سال ۱۴۰۰مبلغ ۷۰۰میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۲۰ماهه است. همچنین برای کاهش سن ازدواج این تسهیلات برای اقایان زیر ۲۵ سال و خانم های زیر ۲۳ سال تا مبلغ یک میلیارد ریال قابل افزایش است.

صفای نیکو ادامه داد: پرداخت تسهیلات ازدواج با یک ضامن معتبر که اعتبار سنجی آن توسط شعبه پرداخت کننده مورد بررسی قرار می گیرد قابل پرداخت است و در صورتی که یک بانک برای این تسهیلات بیش از یک ضامن معتبر را درخواست کند تخلف بوده و افراد می توانند شکایت خود را از شعبه درخواست کننده مطرح نمایند.

منبع: قدس آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.