تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 8:55
کد خبر : 75820

ادعای یک مسئول اماراتی:ایران می‌خواهد یک قدرت جهانی شود!

ادعای یک مسئول اماراتی:ایران می‌خواهد یک قدرت جهانی شود!

آرمان شرق- «ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای پیشین و تعهداتشان احترام نگذاشتند… آنان می‌خواهند یک قدرت جهانی شوند… لذا بازگشت به آن توافق، به همان صورت قبلی، مشکل را حل نخواهد کرد».

«ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای پیشین و تعهداتشان احترام نگذاشتند… آنان می‌خواهند یک قدرت جهانی شوند… لذا بازگشت به آن توافق، به همان صورت قبلی، مشکل را حل نخواهد کرد».

مشاور ولی‌عهد ابوظبی امارات ضمن طرح ادعاهای تکراری علیه ایران، مدعی شد که مشکلات ملت فلسطین در غزه به سبب حماس است، نه اسرائیلی‌ها.

«علی النعیمی» مشاور محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی به مناسبت نخستین سالگرد عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس مطرح کرد.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» به نقل از النیعمی گزارش داد: «توافق [عادی‌سازی] نه فقط برای اسرائیل و امارات، درها را باز کرد، بلکه برای سراسر منطقه همین گونه بود».

وی مدعی شد: «از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در رسانه‌ها تکرار می‌شود، این است که گویا غزه توسط اسرائیلی‌ها اشغال شده است».

این مسئول اماراتی که در قبال جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین هیچ واکنشی نشان نداده است، ادعا کرد که «مشکلات ملت فلسطین در غزه به خاطر حماس است، نه اسرائیلی‌ها».

این در حالی است که اسرائیل حتی پس از نبرد شمشیر قدس که متعهد شده بود محاصره نوار غزه را بردارد و اجازه دهد بازسازی در غزه از سر گرفته شود، باز هم از اجرای تعهدات خود شانه خالی می‌کند.

النعیمی همچنین پا را فراتر گذاشت و مدعی شد: «زمان آن رسیده است که غزه آزاد شود؛ [منطقه‌ای] که حماس آن را به خاطر اهداف ایران، ربوده است».

وی در بخش دیگر ادعاهای خود به توافق هسته‌ای ایران پرداخت و ادعا کرد: «ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای پیشین و تعهداتشان احترام نگذاشتند… آنان می‌خواهند یک قدرت جهانی شوند… لذا بازگشت به آن توافق، به همان صورت قبلی، مشکل را حل نخواهد کرد».// فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.