تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 12:24
کد خبر : 74919

رئیسی رئیس‌جمهور :به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم

رئیسی رئیس‌جمهور :به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم

ارمان شزق-مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله بیکاری و مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله‌مند هستند همه باید تغییر کند.آنچه که از همه بیشترمشکل ایجاد کرده و علاوه بر اینکه آسیب دیدن سفره مردم و آسیب دیدن کسب و کار مردم باید به آن اشاره کرد، آسیب دیدن اعتماد مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم که صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: پس از دریافت حکم رهبر انقلاب من باید دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم اما به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

اهم سخنان ابراهیم رئیسی را به نقل از مهر، ایرنا،ایسنا و …می‌خوانید؛

*شاکرم بر خداوند متعال سر بر آستان ربوبی می ستایم و شکر نعمت‌های بیشمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و نعمت رهبری را به جا می آورم، خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال در این سرزمین طلوع کرد با هدایت امام بزرگوار و عظیم شانمان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

*در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه این مدل به عالم عرضه شد تا همگان بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کند و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند و در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت.

* دولتمردان و مسوولان مردم عزیز در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند در جهت تحقق مردم سالاری در این ۴۰ ساله گام برداشتند، آنجا که توجه به رهنمون های رهبری شد حوزه پیشرفت ارتقا بود و آنجا که بی توجهی و کم توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست های نظام و اقتضای آنجا حوزه مشکلات و گله مندی بود، به جاست نسبت به خدماتی که در این ۴۰ ساله انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگذاری کنم.

* انتخابات ۲۸ خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود حضوری با شکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند.

*پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود.

*پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام جمهوری اسلامی بود. پیام مردم، پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهیدان بود. پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود.

*پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام‌هایی بود که مردم با رای خود از دولت برخاسته از مردم خواستند. از دولت جدید می‌خواهند که عدالت را تحقق بخشد.با فساد مبارزه کند و به روابط ناسالم اداری، رانت خواری و هرگونه ضد ارزشی که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب و ارزش های این کشور ندارد، پایان دهد.

* در یک کلمه و جمله باید بگویم پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تغییر وضع موجود بود و از دولت خواستند شرایط و وضعیت اقتصادی و تورم بیش از ۴۴درصد و رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی را پایان دهد.

*بدهی‌های دولت از سال ۹۴، سه برابر شده‌اند. علاوه بر این علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی از جمله مشکلاتی هستند که در زندگی مردم اثر گذاشته است و ما امروز وضعیت و شرایط اقتصادی مردم را هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضعیت مناسبی نمی‌بینیم.

*مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله بیکاری و مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله‌مند هستند همه باید تغییر کند.آنچه که از همه بیشترمشکل ایجاد کرده و علاوه بر اینکه آسیب دیدن سفره مردم و آسیب دیدن کسب و کار مردم باید به آن اشاره کرد، آسیب دیدن اعتماد مردم است.

*مردم دولتی خواستند که این آسیب را جبران کند و اعتماد را به مردم بازگرداند و فاصله میان ملت و دولت کاهش دهد چرا که رابطه بین ملت و دولت برای همیشه می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد این رابطه تاکنون بوده و از این پس هم باید باشد تا مشکلات حل شود.

*آنچه مردم از دولت جدید خواسته‌اند، تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است باید این تحول اتفاق بیفتد، برنامه دولت برنامه تحول است. این تحول مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، سند ماندگار بیانیه گام دوم مستند اقدامات دولت خواهد بود.

*در این سند که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی بسیار حکیمانه نوشته‌اند، هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی ترسیم شده‌ است. ما باید وضع موجود و مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود با مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیتی برسیم که امروز مورد انتظار مردم یعنی تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم است.

*در این تحول ضروری لازم است که همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان، دغدغه مندان و عزیزان نقش‌آفرینی کنند، همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند و این کار شدنی است. ما حتما به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود اما حتماً سفره مردم به اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد، حتما مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنیم.

* کسری بودجه،بازار سرمایه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، کنترل تورم و گرانی و کرونا از مسائل فوری و ضروری است که دولت با آن مواجه است.

* موضوع و مسئله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌هایی که امروز وجود دارد. من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته‌نباشید عرض می‌کنم. اما کارهایی بسیاری است که از امروز پیش پای دولت است. ما با نگاه به مسائل پیش‌رو برنامه تحولی، آنی، فوری و کوتاه مدت تنظیم کردیم که حدود ۱۰ مساله محوری وجود دارد که از امروز دولت با آنها مواجه است.

* به مردم اطمینان می‌دهم که هم مسئله خوب شناخته شده و هم راهکارهای مسائل شناسایی شده است از نگاه کارشناسان، خبرگان و صاحبنظران هم بهره‌مند شدیم انشالله این مسائلی که امروز پیش پای دولت قرار دارد به صورت فوری و آنی و با قوت دنبال می‌شود.

* برنامه تحولی چهارساله که زمینه برنامه هفتم در کشور خواهد بود. اجرای برنامه تحولی ۴ ساله دولت که به‌زودی در اختیار نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران قرار خواهد گرفت و از نظر همگان بهره‌مند خواهیم شد، زمینه و بستر را برای اجرای برنامه توسعه هفتم کشور خواهد بود.

*ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نمی زنیم.

*کسری بودجه، ثبات بازار سرمایه، کنترل تورم، مدیریت کرونا و موضوع آب و برق از جمله مسایل مهمی است که حل آنها فوریت دارد.

*به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید می‌گویم. ۱۰ موضوع را به عنوان مسائلی که نیاز به حل فوری و آنی دارند، احصا کرده‌ایم و از امروز در دستور کار دولت است.

*ما از قبیله «ما می‌توانیم» هستیم. امیدواریم با نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان وضع به نفع مردم و ارزش‌های انقلاب تغییر کند و ضمن پاسداشت همه خدمات تا کنون، گام‌های مثبتی برداشته شود. برنامه چهارساله دولت نیز زمینه‌ساز اجرای برنامه توسعه هفتم کشور خواهد بود.

*پروردگارا خوب می‌دانی حضور من در این عرصه با چه انگیزه‌ای بود. اگر برای خدمت و گشایش و اجرای عدالت نبود، حضورم معنا نداشت. خدایا از آشکار و نهان آگاهی. ما را مدد کن. خدایا از صفات حکمرانان مدنظر پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) همه ما را برخوردار کن و به ما اخلاص در عمل عطا کن.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.