تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400 - 10:29
کد خبر : 74187

افشاگری معاون سازمان محیط زیست از چگونگی استخراج نفت از هورالعظیم در دهه هشتاد

افشاگری معاون سازمان محیط زیست از چگونگی استخراج نفت از هورالعظیم در دهه هشتاد

ارمان شرق- اما در دهه ۸۰ شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکت‌‎‌های چینی سپرده شد. در سال ۸۹ اتفاق ناگواری رخ داد و به این شرکتها اجازه داده شد که در محیط غیرآبی کار بکنند.
مجوز این کار از یکی از شوراهای امنیتی بالادستی گرفتند. هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

افشاگری معاون سازمان محیط زیست از چگونگی استخراج نفت از هورالعظیم در دهه هشتاد: «پکن به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را داد»
احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در دهه ۸۰ شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکت‌‎‌های چینی سپرده شد. در سال ۸۹ اتفاق ناگواری رخ داد و به این شرکت‌ها اجازه داده شد که در محیط غیرآبی کار بکنند. لاهیجان‌زاده گفت: شرکت ژاپنی برای استخراج نفت از میادین حوزه هورالعظیم مطالعات گسترده‌ای را انجام داده بود و بر اساس این طرح قرار بود همه تاسیسات نفتی در آب نصب شود و در آب کار کنند.ژاپنی‌ها حاضر بودند برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران با تکنولوژی سطح بالا، همانند استخراج در دریا، از این حوزه‌ها بهره‌بردای کنند. اما چینی‌ها حاضر به انجام این کار نشدند و به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را دادند.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

به نوشته همشهری، وی ادامه داد: ژاپنی‌ها حاضر بودند برای استخراج نفت در حوزه‌های آزادگان و یادآوران با تکنولوژی سطح بالا، همانند استخراج در دریا، از این حوزه‌ها بهره‌بردای کنند. اما چینی‌ها حاضر به انجام این کار نشدند و به خاطر ارزان‌تر شدن پروژه، پیشنهاد خشک‌شدن هور را دادند که متاسفانه یک شورای بالا دستی امنیتی هم آن را می‌پذیرد.

لاهیجان‌زاده گفت: شرکت ژاپنی برای استخراج نفت از میادین حوزه هورالعظیم مطالعات گسترده‌ای را انجام داده بود و بر اساس این طرح قرار بود همه تاسیسات نفتی در آب نصب شود و در آب کار کنند.

او افزود: اما در دهه ۸۰ شرایط تغییر کرد و طرح توسعه این میادین به شرکت‌‎‌های چینی سپرده شد. در سال ۸۹ اتفاق ناگواری رخ داد و به این شرکتها اجازه داده شد که در محیط غیرآبی کار بکنند.
مجوز این کار از یکی از شوراهای امنیتی بالادستی گرفتند. هورالعظیم با مجوز یک شورای بالا دستی امنیتی به نفع شرکت نفتی چینی خشک شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.