تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 23:29
کد خبر : 74148

چرا خوزستان را هم آب می‌برد و هم بی‎‌آبی؟

چرا خوزستان را هم آب می‌برد و هم بی‎‌آبی؟

ارمان شرق- در خوزستان احساس تبعیض نداریم بلکه تبعیضی که در خوزستان است بسیار آشکار است. اعتراض به عدم دسترسی به آب سالم، بخشی از این تبعیض است. فرض کنید مشکل آب حل شده باشد؛ این حل ریشه ای مشکلات نیست و باید پذیرفت مشکلات در خوزستان بسیار ریشه ای است.

چرا خوزستان را هم آب می‌برد و هم بی‎‌آبی؟
بحث داغ کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع اینکه چرا خوزستان را هم آب می‌برد و هم بی‌آبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بحث که با حضور کارشناسان حوزه آب و مقاماتی از شرکت مدیریت منابع آب در حال برگزاری است، به موضوع مهم کم آبی و سیل در استان خوزستان می‌پردازد.

در این نشست عبدالجواد موسوی عضو شورای سردبیری خبرآنلاین در کلاب هاوس خبرآنلاین که با موضوع ” چرا خوزستان را هم آب می برد و هم بی آبی‌ ” برگزار شد،گفت: در خوزستان احساس تبعیض نداریم بلکه تبعیضی که در خوزستان است بسیار آشکار است.

وی در خصوص بحران جاری در استان خوزستان گفت: در خوزستان احساس تبعیض نداریم بلکه تبعیضی که در خوزستان است بسیار آشکار است. اعتراض به عدم دسترسی به آب سالم، بخشی از این تبعیض است. فرض کنید مشکل آب حل شده باشد؛ این حل ریشه ای مشکلات نیست و باید پذیرفت مشکلات در خوزستان بسیار ریشه ای است.

چرا خوزستان را هم آب می برد و هم بی آبی؟

حسن لاسجردی مدیرمسئول خبرگزاری خبرآنلاین نیز در رابطه با موضوع بحران جاری در استان خوزستان، گفت‌: چالش مدیریتی در کشور خود را در خوزستان نشان می دهد. مدیران در خوزستان بین صنعت و طبیعت و محیط زیست، تزاحم‌هایی را می بینند. سرجمع عملکرد مدیریت این استان نشان می دهد توسعه متوازن نبوده است. سدها آب شور دارند و برخی مردم دچار بحران معیشت هستند. توزیع آب در خوزستان دچار مشکلات زیادی است. در دولت آقای هاشمی دو درصد از بودجه کل کشور را برای توسعه خوزستان گذاشته بودند و اگر این اعتبارها اختصاص می یافت بخشی از مشکلات حل می شد.

او همچنین افزود: مدل توسعه و توزیع منابع در استان خوزستان به صورت مشخص دچار مشکل جدی است. البته که در این میان نباید از طبیعت و اقلیم به عنوان بخشی از مشکل غافل بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.