تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 تیر 1400 - 12:16
کد خبر : 73953

برگزاری مراسم بدرقه ملی‌پوشان به المپیک/ فردا ساعت ۱۵:۳۰ اغاز المپیک توکیو

برگزاری مراسم بدرقه ملی‌پوشان به المپیک/ فردا ساعت ۱۵:۳۰ اغاز المپیک توکیو

ارمان شرق-در روزهای گذشته نیز از سوی مسئولان استانی و حامیان مالی نیز پاداش های نقدی، دلاری و سکه طلا به کشتی‌گیران و کادر اعزامی اهداء شده است ضمن اینکه با پیگیری فدراسیون کشتی کلیه پاداش و حقوق اهدایی از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نفرات اعزامی پرداخت شد.

مراسم بدرقه ملی‌پوشان اعزامی به المپیک توکیو روز جمعه و به صورت خصوصی در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا از فدراسیون کشتی، با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت کشتی‌گیران و کادر فنی اعزامی به المپیک، این مراسم بدون مهمان برگزار می‌شود و نفرات اعزامی توسط پدر شهید مصطفی صدرزاده بدرقه و از زیر کلام الله مجید رد خواهند شد.

فدراسیون کشتی به منظور ایجاد انگیزه در بین نفرات اعزامی، مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان پاداش به کشتی‌گیران و کادر فنی در این مراسم، اهداء خواهد کرد.

فدراسیون کشتی همچنین پاداش دلاری برای کسب‌کنندگان مدال المپیک تعیین کرده است و کشتی‌گیران در صورت کسب مدال طلا، نقره و برنز ۵، ۳ و ۲ هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد و این جوایز بلافاصله پس از مراسم توزیع مدال به آن‌ها اهداء خواهد شد.

در روزهای گذشته نیز از سوی مسئولان استانی و حامیان مالی نیز پاداش های نقدی، دلاری و سکه طلا به کشتی‌گیران و کادر اعزامی اهداء شده است ضمن اینکه با پیگیری فدراسیون کشتی کلیه پاداش و حقوق اهدایی از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نفرات اعزامی پرداخت شد.

پیش از این نیز از طرف وزارت ورزش برای کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و۲۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین کمیته ملی المپیک نیز برای کسب مدال طلا ۱۰ هزار دلار، نقره ۵ هزار دلار و برنز ۳۵۰۰ یورو در پای سکو اهداء می‌شود.

سران ۱۵ کشور و نهاد بین المللی برای حضور در آیین افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو به ژاپن سفر می کنند.
افتتاحیه المپیک توکیو با حضور سران ۱۵ کشور و نهاد بین‌المللی

کاتسونوبو کاتو دبیر ارشد کابینه یوشیهیده سوگا نحست وزیر ژاپن این خبر را در نشست مطبوعاتی اعلام کرد و گفت: همچنین ۷۰ نفر از اعضای هیات دولت نیز قرار است از مراسم دیدن کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و نلوسانامسرای اویون اردنه، نخست وزیر مغولستان از جمله رهبران جهان هستند که حضور خود را اعلام کردند. همچنین جیل بایدن بانوی اول آمریکا نیز در این مراسم حضور دارد.

در دوره قبلی در المپیک ریو برزیل بیش از ۴۰ نفر از رهبران جهان در مراسم افتتاحیه حضور داشتند که اکنون حضور این افراد به ۱۵ نفر رسیده است.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ – ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر ) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.