تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 6:46
کد خبر : 73458

این مدیران با رئیسی از قوه قضائیه به دولت می‌روند!

این مدیران با رئیسی از قوه قضائیه به دولت می‌روند!

ارمان شرق- اما گمانه‌زنی رسانه‌ها در خصوص افراد کابینه رییسی و وزرای دولت او در شرایطی در جریان است که هنوز در خصوص افرادی که از قوه قضائیه با رییسی به دولت می‌روند، هیچ حدس و گمانی زده نشده است و قرینه و اماره‌ای نیز در این رابطه وجود ندارد. اما تردیدی وجود ندارد که رییسی چند همکار خود در قوه قضاییه را با خود به دولت خواهد برد. شاید یکی از این افراد، غلامحسین اسماعیلی باشد؛ وی که یک مقام قضایی محسوب می‌شود

درست یکماه دیگر، دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رییسی مستقر خواهد شد و زمام امور اجرایی کشور را به دست خواهد گرفت. این فرصت اندک تا استقرار دولت رییسی در شرایطی است که هنوز حضور هیچ فردی در کابینه او قطعی نشده و صرفا یک سری گمانه‌زنی های رسانه ای در مورد ترکیب کابینه سیزدهم در جریان است.

به گزارش تازه‌نیوز ، رییسی سامانه ای را نیز معرفی کرده تا مردم مدیران شایسته را برای حضور در دولت در این سامانه معرفی کنند؛ اقدامی که به نظر می‌رسد بیشتر جنبه نمادین داشته باشد تا قابلیت عملیاتی شدن.

اما گمانه‌زنی رسانه‌ها در خصوص افراد کابینه رییسی و وزرای دولت او در شرایطی در جریان است که هنوز در خصوص افرادی که از قوه قضائیه با رییسی به دولت می‌روند، هیچ حدس و گمانی زده نشده است و قرینه و اماره‌ای نیز در این رابطه وجود ندارد. اما تردیدی وجود ندارد که رییسی چند همکار خود در قوه قضاییه را با خود به دولت خواهد برد. شاید یکی از این افراد، غلامحسین اسماعیلی باشد؛ وی که یک مقام قضایی محسوب می‌شود و از افراد مورد وثوق رییسی است که در زمان ریاست او بر دستگاه قضایی، علاوه بر سخنگویی این دستگاه، ریاست بر دفتر رییسی را هم برعهده داشت و همه امور در حوزه ریاست قوه قضاییه تحت هدایت او انجام می‌گرفت.

برجام در دولت روحانی احیا می‌شود یا رئیسی؟

مدارا گزارش داد: سید محمد صاحبکار، معاون راهبردی فعلی قوه قضاییه، فرد دیگری است که احتمالا همراه رییسی از دستگاه قضایی به دولت خواهد رفت؛ وی که دارای مدرک دکتری از دانشگاه تربیت مدرس است و سالها مسئولیت پیشبرد شرکتهای دانش بنیان را در معاونت علمی ریاست جمهوری برعهده داشت، در آذرماه سال ۹۹ با حکم رییسی ، جانشین باقر ذوالقدر در سمت حساس و مهم معاونت راهبردی قوه قضاییه شد ؛ معاونتی که مسئولیت پیشبرد سند تحول قضایی را برعهده دارد. سابقه عضویت در دولت، فعالیت شبانه روزی و جهادی و همچنین مشهدی بودن، شاخه‌هایی است که احتمال همراهی صاحبکار با رییسی را در دولت زیاد خواهد کرد.

وزرای روحانی به کابینه ابراهیم رئیسی می‌روند؟

عیسی زارع‌پور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، از دیگر افرادی است که احتمال حضورش در کابینه رییسی می‌رود؛ او طی دو سال اخیر ۶۵ سامانه هوشمند و فناورانه را در دستگاه قضایی راه‌اندازی و عملیاتی کرده است؛ اقدامی که در ارتقاء عملکرد دستگاه قضایی و تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت موثر بوده است و باعث شده است رییسی در زمان تصدی ریاست دستگاه قضا، چند بار عملکرد عیسی‌پور و مرکز تحت هدایت او را مورد تقدیر قرار دهد. عیسی‌پور نیز از مدیران معتقد به فعالیت جهادی و شبانه روزی است؛ موضوعی که به نظر می‌رسد با توجه به شیوه مدیریتی رییسی برای حضور در دولت سیزدهم یک اصل تخلف‌ناپذیر باشد.

علی باقری کنی ، معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان نیز به نظر می‌رسد در دولت رییسی ردای وزارت امور خارجه را به تن کند؛ برخی گمانه‌زنی ها نیز حکایت از آن دارد که عبداللهی رییس حفاظت‌اطلاعات قوه قضاییه در دولت رییسی، متصدی وزارت اطلاعات خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.