تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 18:46
کد خبر : 73151

بحران کرونا؛در آستانه یک فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان

بحران کرونا؛در آستانه یک فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان

ارمان شرق- پیک امروز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده بود و من نیز در جلسات گذشته همواره تاکید داشته‌ام که “اعتقادات، امتحانات و انتخابات” سه عاملی هستند که می‌توانند برای ما بحران ایجاد کنند که خوشبختانه در حوزه امتحانات با پروتکل‌های ویژه رعایت شده خطا نداشتیم اما محافل انتخاباتی در کنار شب‌نشینی‌ها و برخی اعتقادات خاص مردم استان عاملی شد تا امروز با یک موج گسترده از شیوع این بیماری مواجه باشیم.

آقایان باید پاسخ بدهند که چرا زیرساخت‌های حوزه درمان در جنوب سیستان و بلوچستان از نصف شاخص کشوری هم پایین‌تر است.

نماینده چابهار در مجلس، گفت: شرایط کنونی شیوع کرونا اکنون دیگر دامنه ‌ای بحران را طی کرده و ما در حال رو به رو شدن با یک فاجعه انسانی هستیم؛ و در چنین شرایطی حضرات وزارت بهداشت به جای فرافکنی و فرار به جلو باید پاسخگو باشند و بگویند که چرا روند واکسیناسیون کشور در این وضعیت قرار دارد و کند است.

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: شرایط کنونی شیوع کرونا اکنون دیگر دامنه‌های بحران را طی کرده و ما در حال رو به رو شدن با یک فاجعه انسانی هستیم؛ و در چنین شرایطی حضرات وزارت بهداشت به جای فرافکنی و فراربه جلو باید پاسخگو باشند و بگویند که چرا وضعیت واکسیناسیون کشور در این وضعیت قرار دارد.

وی ادامه داد: آقایان باید پاسخ بدهند که چرا زیرساخت‌های حوزه درمان در جنوب سیستان و بلوچستان از نصف شاخص کشوری هم پایین‌تر است. برخی موضوعات را انگار که از بس گفتیم و انجام نشده برای آقایان عادی شده است.

سعیدی درخصوص آمار و ارقام کرونا و عامل ایجاد این شدت‌گیری شیوع کرونا اظهار داشت: ما اکنون بیشتر از روزی ۱۰۰۰ ابتلا داریم، در سیستان و بلوچستانی که سفید بود. درخصوص چابهار می‌توان گفت سفرهای نوروزی در این مساله بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: البته ما هم باید قبول کنیم که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب عمل نکردیم اما این امر نافی مسئولیت وزارت بهداشت نیست.

نماینده چابهار در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولت در حوزه بهداشت در این استان طی ۸ سال گذشته، تصریح کرد: شما در سیستان و بلوچستان در این ۸ سال مطلقا افزایش تخت‌های بیمارستانی نداشتید و می‌توان گفت نمره دولت آقای روحانی در حوزه سلامت در سیستان و بلوچستان قطعا بسیار بسیار پایین است. ما به لحاظ تمام شاخص‌ها مانند تعداد تخت‌های بیمارستانی یا نسبت پرسنل حوزه بهداشت بر بیمار؛ در تمام این شاخص‌ها با اختلاف بسیار زیاد نسبت به دیگر نقاط کشور بدترین وضعیت را داریم. حتی در درون استان هم وضعیت شاخص‌ها بین جنوب و شمال استان فاصله معناداری دارد.

وی درباره استفاده از ظرفیت چابهار برای کمک به بخش بهداشت و درمان منطقه بیان کرد: چابهار شده آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی. خود چابهار بیشترین مشکل را دارد؛ متاسفانه منطقه آزاد، بنادر، شرکت نفت و…. این‌ها هم هیچ کمکی نمی‌کنند.

سعیدی در واکنش به اظهارات اخیر جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، ابراز داشت: اینکه سخنگوی سازمان غذا و دارو به جای پاسخگویی به این وضعیت فاجعه‌بار و مشکلاتی که در روند واکسیناسیون کشور وجود دارد، منتقدان را با بدترین تعابیر خطاب می‌کند، نشان می‌دهد نگاه این دولت به مردم یک نگاه از بالا به پایین است. آقایان مطلقاً ظرفیت تحمل نقد را ندارند و کسی که نمی‌تواند نقد بپذیرد به نظر من شایستگی پذیرش چنین مناصبی را مطلقا ندارد.

حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان

وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان شرایط را در بخش های تشخیص، مراقبت و درمان بیماران کرونا تحت کنترل دارند و تجربه های خوبی هم مانند تجربه استان خوزستان را داریم.

مسئول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت گفت: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز با هدف ارزیابی دقیق تر اوضاع و به اشتراک گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا سوری در جلسه ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: در بازدیدی که از سطح شهر داشتم، هیچ نشانی از وضعیت قرمز ندیدم و در یک نگاه سر انگشتی از هر ۱۰۰ نفر کمتر از نیمی از افراد ماسک زده بودند.

مشاور وزیر بهداشت افزود: از ابتدای بحران کرونا تا کنون تجربه همه گیری سنگینی در استان سیستان و بلوچستان نداشته ایم و موج های قبلی به خوبی مدیریت شده است.

وی ادامه داد: ویروس های جهش یافته جدید موسوم به هندی و آفریقایی که قدرت سرایت چند برابری در مقایسه با ویروس های قبلی دارند، در کنار عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از ۳ برابر موج های قبلی رسانده است.

سوری گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان شرایط را در بخش های تشخیص، مراقبت و درمان بیماران کرونا تحت کنترل دارند و تجربه های خوبی هم مانند تجربه استان خوزستان را داریم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت نیز با هدف ارزیابی دقیق تر اوضاع و به اشتراک گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است.

مشاور وزیر بهداشت گفت:در شرایط فعلی، واقع بینی و نگاه عالمانه به شرایط، پرهیز از سیاسی بازی و استفاده از همه ظرفیت ها برای ثمر بخش شدن اقدامات نظام بهداشت و. درمان ضرورت دارد.

تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید، سه تا چهار برابر موج های قبلی این ویروس است.

مردم محروم سیستان و بلوچستان در حالی با کرونا مقابله می‌کنند که به گفته استاندار کمترین امکانات را در اختیار دارند به نحوی که ۱۰ شهر این استان بیمارستان ندارند. به گفته شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده مردم زاهدان تعداد مبتلایان جدید کرونا در این استان ۳ تا ۴ برابر موج قبلی است. معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با اعلام اینکه میزان بستری کرونا در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است از مردم استان درخواست کرده پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند، مشاور وزیر بهداشت هم از حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان خبر داده است.

به گزار ایسنا، ایرج حریرچی -معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- در سفر به زاهدان گفت: برای نخستین بار در چند روز اخیر میزان موارد سرپایی و بستری کرونا در استان سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی و فاصله گذاری اجتماعی در اوج گیری‌های قبلی کرونا میزان آمار بستری و مرگ و میر حتی به متوسط کشوری نرسیده بود، باید توجه داشت ایمنی اکتسابی چندانی نسبت به سایر استان‌ها در این استان وجود ندارد.

حریرچی تصریح کرد: از طرفی ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: همچنین شاهد افزایش موارد بستری در سیستان و بلوچستان هستیم و هم‌اینک ٧٢٠ بیمار کرونایی بستری در این استان داریم.

وی با درخواست از مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: می‌دانیم مردم در فشار قرار دارند و از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، اما خواهش می‌کنیم مردم بویژه در استان‌های جنوبی همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون سریع و گسترده در آینده نزدیک بتوانیم از بیماری رهایی پیدا کنیم.

مردم سیستان و بلوچستان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند/انجام ۳۰۰۰ تست کرونا در استان

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: دست همه مردم سیستان و بلوچستان را می بوسم، از آنان تقاضا دارم تا دو هفته آینده دستورالعمل های بهداشتی را با حداکثر میزان رعایت نمایند و به توصیه های مقامات استانی و بهداشتی گوش فرا دهند تا این بحران عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، حریرچی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا سیستان وبلوچستان اظهار کرد: در چند ماه گذشته این استان از نظر بستری و مرگ بیماران مبتلا به کرونا از متوسط کشوری پایین تر بوده است، شاید آن زمان ویروس قدرت زیادی نداشته است.

وی افزود: به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته به سیستان و بلوچستان، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان و برگزاری تجمعات در قبل از برگزاری انتخابات، تعداد مبتلایان به کرونا در استان از متوسط کشوری فراتر رفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه سیستان و بلوچستان پایین‌ترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: دست همه مردم سیستان و بلوچستان را می‌بوسم، از آنان تقاضا دارم تا دو هفته آینده دستورالعمل‌های بهداشتی را با حداکثر میزان رعایت کنند و به توصیه های مقامات استانی و بهداشتی گوش فرا دهند تا این بحران عبور کنیم.

حریرچی افزود: مراکز ۱۶ ساعته با شدت و جدیت در حال ارائه خدمات به مردم هستند، بالای ۳۰۰۰ تست از امروز در مراکز غربالگری کرونا صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: ۱۰۰ تخت بیمارستان جدید و آماده افتتاح علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تجهیز شده است و در صورتی که نیاز باشد به تخت های بستری کووید ۱۹ اضافه خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مرزهای رسمی استان به صورت کامل بسته شده است، متاسفانه در مرزهای غیررسمی ترددهایی صورت می گرفته که با دستور مقامات استانی محدودیت تردد آن به حداکثر رسیده است.

۱۴ فوتی و ۱۱۹۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۱۹۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۷ هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارکرد: با فوت ۱۴مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۰۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۶۳۲ بیمار حاد تنفسی و ۳۵۰مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

تعداد مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان ۳ تا ۴ برابر موج قبلی

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید، سه تا چهار برابر موج های قبلی این ویروس است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسینعلی شهریاری ۱۰ تیرماه در بازدید از بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان اظهار کرد: علاوه‌بر موارد مثبت سرپایی، افزایش تعداد بیماران بستری فشار زیادی را بر کادر درمان و بیمارستان‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: با وجود آنچه در برخی شبکه‌های اجتماعی در مورد کمبود تجهیزات و عدم پذیرش بیماران اعلام می‌شود، مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که تاکنون بیمارانی که نیازمند بستری هستند بستری شدند و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجموعه بهداشت و درمان کشور و کمیسیون بهداشت و درمان وضعیت ارائه خدمات درمانی در سیستان و بلوچستان را به صورت مستمر تحت نظر دارد و با مسوولان استان در ارتباط هستند تا نیازهای احتمالی بعدی هم با استفاده از ظرفیت‌های استانی و کشوری تامین شود.

وی ادامه داد: با همه این اقدامات، چاره اصلی برای برگشتن سیستان و بلوچستان به وضعیت عادی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراجعه به موقع بیماران به مراکز غربالگری است.

شهریاری بیان کرد: شاید استمرار واکسیناسیون کرونا در خواباندن موج فعلی نقش مهمی نداشته باشد ولی با توجه به تاثیر بلند مدت واکسیناسیون عمومی بر کاهش موارد مبتلایان در آینده، از مسوولان استان می‌خواهم تا دامنه سنی افراد تحت پوشش واکسن را افزایش دهند.

انجام تست سریع تشخیص کرونا در فرودگاه بین المللی زاهدان

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌ و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا از نوع دلتا در استان با پیگیری‌های به عمل آمده کارکنان فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان مورد تست آزمایش سریع PCR قرار گرفتند.

جزینی‌زاده اظهارکرد: اقدامات پیشگیرانه فرودگاه‌های سیستان‌ و بلوچستان در مقابله با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان انجام می‌شود.

وی افزود: تست PCR توسط مرکز بهداشت شهرستان زاهدان، از کارکنان عملیات هوانوردی، فرودگاهی و دیگربخش‌های فرودگاه بین‌المللی زاهدان با نظارت نماینده دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اقدامات این اداره کل به منظور جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا خاطرنشان کرد: ضدعفونی و میکروب‌زدایی محیط کار، ترمینال‌ها و تمامی فضاهای موجود در فرودگاه به طور مستمر، توزیع مستمر و مداوم وسایل حفاظت فردی بهداشتی همچون ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی‌کننده به تمامی کارکنان عملیاتی وغیر عملیاتی در محیط کار از جمله این موارد است.

وی خاطرنشان کرد:اطلاع رسانی و اعلام مستمر توسط کارکنان اطلاعات پرواز در محیط ترمینال مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک توسط تمامی حاضران(مسافران، کارکنان و مشایعت کنندگان) در زمان حضور در سالن فرودگاه و در تمامی مراحل سفر نیز جزو اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان است.

جزینی‌زاده ادامه داد: جلوگیری از ورود مسافران فاقد ماسک به محیط ترمینال‌ها و هواپیما، نظارت مستمر ناظران سلامت بر مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی از بدو ورود مسافر به ترمینال ورودی، صف‌های بازرسی، کانتر پذیرش مسافر گیت خروج، علامت‌گذاری بر روی صندلی‌های مستقر در ترمینال فرودگاه در راستای فاصله‌گذاری فیزیکی و نظارت بر این امر، علامت‌گذاری در محل ایستایی مسافران ازقبیل گیت‌های بازرسی، کانترهای پذیرش مسافر، گیت‌های خروج تسمه نقاله بار، نظارت بر رعایت فاصله‌گذاری در نقاط ایستایی و غربالگری و پایش مسافران ورودی به ترمینال فرودگاه از سایر اقدامات مقابله ای به منظور مقابله با ویروس کرونا در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان است.

ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و مراسم عزاداری در سیستان و بلوچستان

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان به بحران تبدیل شده و در حالی که نمازهای جمعه و جماعات برادران اهل سنت و تشیع تعطیل شده، بدیهی است که هرگونه تجمع و مراسم عمومی را نیز شامل می‌شود.

ابوالفضل احمدزاده افزود: انتظار ما از جوانان فهیم هیاتی این است که خودشان داوطلبانه نسبت به این کار مهم که مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد سهیم شوند تا ما نیز به ناچار مجبور به تعطیلی هیات نشویم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی جوانان خام بدون تفکر و تعقل، معتقدند این مراسمات دارالشفاست و مواردی را مطرح می‌کنند که دور از شان و جایگاه اهل بیت است و انتظار می‌رود بزرگان مذهبی نسبت به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به این افراد اقدام جدی کنند.

قاضی احمدزاده ادامه داد: نکته مشهود این است که در شرایط فعلی برگزاری هرگونه تجمع عمومی بر طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا ممنوع است و عزیزان هیاتی نیز باید بدانند که عمل به دستورات ستاد مقابله با شیوع کرونا خواست و مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است.

با کمترین امکانات در حال مقابله با موج جدید کرونا هستیم/۱۰شهر استان بیمارستان ندارند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با کمترین امکانات در حال مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا در استان هستیم.

به گزارش ایسنا، احمدعلی موهبتی امرو پنج‌شنبه دهم تیرماه در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: این استان به دلیل داشتن مرز گسترده با کشورهای همسایه در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد بنابراین باید بهترین امکانات، تجهیزات و فرماندهان را برای کنترل این ویروس منحوس داشته باشد.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد و بعضا نیاز است فرد برای درمان و رسیدن به بیمارستان بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که همین امر موجب شده بیماران به علت بُعد مسافت در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر افزایش یافته اما متناسب نیست و از نظر اعتباری، امکانات و تجهیزات شرایط استاندارد را نداریم حتما اشکالاتی هم وجود دارد اما امروز در شرایط بحران زمان طرح بحث نیست و همه باید برای عبور از بحران دست به دست هم دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در یک شهرستان ۵۵ هزار نفری دو پزشک عمومی وجود دارد؛ مراکز بهداشت و درمانی داریم که خودرو ندارند و بین دو خانه بهداشت ما در استان ۱۲۵۰ کیلومتر فاصله بوده در عین حال بسیاری از پست‌های حوزه بهداشت و درمان استان خالی است.

وی تصریح کرد: در جنوب سیستان و بلوچستان از جاسک تا راسک با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان با حداقل امکانات داریم که اگر بخواهیم وارد آمار و ارقام شویم به لحاظ تخت بیمارستان سه دهم درصد هم نمی‌شود.

موهبتی گفت: پیک امروز پیش از این توسط دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده بود و من نیز در جلسات گذشته همواره تاکید داشته‌ام که “اعتقادات، امتحانات و انتخابات” سه عاملی هستند که می‌توانند برای ما بحران ایجاد کنند که خوشبختانه در حوزه امتحانات با پروتکل‌های ویژه رعایت شده خطا نداشتیم اما محافل انتخاباتی در کنار شب‌نشینی‌ها و برخی اعتقادات خاص مردم استان عاملی شد تا امروز با یک موج گسترده از شیوع این بیماری مواجه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از علما و ائمه جماعتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: همه فرمانداران سطح استان اختیار دارند مساجدی را که در چنین شرایطی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همراهی نمی‌کنند پلمب کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سپاه، انتظامی و ارتش برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی افزایش مبتلایان را داریم و همه باید برای جلوگیری از تشدید بحران همراهی کنند. ما عید قربان و غدیر را در پیش داریم که این دو عید برای مردم سیستان و بلوچستان مثل عید نوروز است که رفت و آمد مردم و حضور در محافل و جلسات گسترده است؛ بنابراین باید همراهی و رعایت بیشتری از جانب مردم داشته باشیم.

موهبتی با اشاره به اینکه توجه به سیستان و بلوچستان در تمام بخش‌ها ویژه بوده و بالاترین رشد بودجه و اعتبارات را داشته ولی با توجه به عمق محرومیت و شرایطی که در آن وجود دارد فاصله زیادی با مطلوبیت داریم، گفت: از همگان انتظار داریم که در این یکی دو هفته اخیر تمام پروتکل‌ها را رعایت کنند که با این وجود قطعاً از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.