تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 15:19
کد خبر : 72871

بهروز وثوقی و سایر هنرمندان می توانند به ایران بازگردند

بهروز وثوقی و سایر هنرمندان می توانند به ایران بازگردند

ارمان شرق- شرزهماهنگی های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله« بهروز وثوقی» برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آنها مهیا شده است.

هماهنگی های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله« بهروز وثوقی» برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آنها مهیا شده است.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله« بهروز وثوقی» برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آنها مهیا شده است.

به گزارش برنا؛ سید مجید حلاج زاده که برای تقدیر از رانندگان و فعالان ستاد حمل و نقل آیت الله رئیسی به قزوین سفر کرده بود در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا به سوالات مختلفی در زمینه شرایط بازگشت هنرمندان و ورزشکاران هجرت کرده، پیگیری آزادی ایرانیان زندانی در خارج، برگزاری مسابقات ورزشی و جلب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور پاسخ گفت.

خبر جدید حلاج زاده در خصوص بلامانع بودن بازگشت هنرمندان شاخصی که مدتهاست آرزوی بازگشت به کشور را دارند ولی نگران برخوردهای قهری با خود هستند می تواند بهانه ای برای تحقق آرزوهای این بخش از مردمی باشد که می توانند به موطن خود بازگردند و از رافت اسلامی برخوردار شوند.

خبر خوش حلاج زاده می تواند برای بسیاری از کسانی که به هر دلیلی از ایران رفته اند و آرزوی بازگشت به وطن را دارند جذاب و خواندنی باشد.

* در حال حاضر چه تعداد ایرانی در خارج از کشور سکونت دارند؟

در سال ۹۶ تعداد ایرانیان خارج از کشور، حدود ۷ میلیون نفر بود اما متاسفانه در چند سال اخیر روند مهاجرت بیشتر شد به طوری که در حال حاضر این جمعیت به بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: به عنوان یک ایرانی نگران وضعیت ایرانیانی خارج از کشور هستیم و مشکلات و مسائل آنها را پیگیری می کنیم و توجه به امور حقوقی آنها نیز در اولویت است.

حلاج زاده بیان کرد: تعداد زیادی از ایرانیان برای پناهندگی به یونان رفته اند و وضعیت نامطلوبی دارند و حدود ۵ هزار نفر از آب آلوده و فاضلاب استفاده می کنند و شرایط روحی و روانی آنها بهم ریخته و از نگاه حقوق شهروندی وظیفه داریم فارغ از این که این افراد به چه دلیلی از کشور خارج شده اند برای حل مشکلات آنها و کمک به بازگشت این افراد تلاش کنیم.

ورود مجرمان، مفسدان و کلاهبرداران، ممنوع

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: باید به طور شفاف برای همه ایرانیانی که از کشور خارج شده و پشیمان هستند و یا مشکل دارند اطلاع رسانی شود که ما کمکشان می کنیم بازگردند و هیچ محدودیتی برای آمدن به ایران ندارند.

وی اضافه کرد: به جز کسانی که مجرم هستند و یا قتلی مرتکب شده و یا کلاهبرداری کرده و پرونده دارند مانند خاوری ها، سایر افراد برای بازگشت هیج مشکلی ندارند و ما وظیفه داریم مسیر بازگشت آنها را هموار کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.