تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 7:45
کد خبر : 72605

علم‌الهدی:مشارکت در انتخابات ۵۳ درصد بود!

علم‌الهدی:مشارکت در انتخابات ۵۳ درصد بود!

ارمان شرق- آیت الله علم الهدی تشریح کرد: به این رییس جمهور منتخب جسارت‌های زیادی حتی در مناظرات تلویزیونی شد اما مردم با بصیرتی که داشتند، فهمیدند این فرد از خودشان است و برخی تا ۸۰ درصد به این رییس جمهور منتخب رأی دادند.

سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، اظهار کرد: از این حماسه ارزشمند و شرکت تکلیف‌مندانه شما در انتخابات متشکرم و پیروزی شما را در دهه کرامت و این تکلیف بزرگ تبریک عرض می‌کنم، اگر چه گفتند مشارکت ۴۹ درصد بوده اما در این انتخابات در کشور، مشارکت بالای ۵۳ و در استان ما بالای ۶۰ درصد بوده است.

وی افزود: مسائل و موانعی برای مشارکت وجود داشت و طبیعی بود که باعث حضور کمتر از این می‌شد، مسأله اول، مسأله کرونا بود، ۱۱ درصد افراد واجد شرایط پیش از این مشخص شده بود که یا مبتلا هستند یا وحشت از این بیماری دارند و حضور پیدا نمی‌کنند، دومین مشکل، سیاست غلط هشت ساله دولت و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و چشم به دروازه غرب دوختن بود که این وضع را ایجاد کرد و در این هشت سال رسانه‌های دشمن با همه قدرت فعالیت کردند و آنقدر تبلیغات کردند تا این ضعف مدیریت را به گردن نظام اندازند.
فارس در ادامه نوشت: علم الهدی با بیان اینکه از طرفی مردم دچار مشکلات معیشتی بودند و از طرفی دشمن این مشکلات را به حساب نظام برای مردم معرفی می‌کرد، تکمیل کرد: دشمن می‌گفت فرقی نمی‌کند که دولت چه کسی باشد این نظام نمی‌تواند شما را اداره کند، بدتر از همه این‌ها ضعف مدیریتی بود که در روز بیست و هشتم خرداد صورت گرفت که مردم در صفوف رأی معطل و خسته شوند و بدون رأی دادن برگردند؛ طبیعی بود که سطح آرا را پایین می‌آورد، امیدوارم که این کار عمدی نبوده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: با تمام این مشکلات مردم بالای ۵۰ درصد مشارکت کردند و رأی دادند؛ نکته بعدی که از شما مردم باید متشکر باشیم، رأی بیش از ۷۰ درصد شما مردم به رییس جمهور منتخب بود، کسی که از یک کارنامه قابل قبول در قوه قضائیه دارا بود و کارخانه‌هایی را بدون سمت اجرایی راه‌اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت شما مردم اما چیز دیگری بود، یادآور شد: امام خمینی پس از یک سال در مراسم سالگرد شهید بهشتی، فرمودند که ارزش شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی به این نبود که دارای شخصیت سیاسی بودند، بلکه به این بود که با مردم خودی بودند و برای مردم خدمت می‌کردند، مردم به دسیسه‌های دشمن توجهی نکردند.

آیت الله علم الهدی تشریح کرد: به این رییس جمهور منتخب جسارت‌های زیادی حتی در مناظرات تلویزیونی شد اما مردم با بصیرتی که داشتند، فهمیدند این فرد از خودشان است و برخی تا ۸۰ درصد به این رییس جمهور منتخب رأی دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.