تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 12:34
کد خبر : 68588

دکتر ربیعی:جامعه ایران امروز با بحران ارتباطات روبروست / ما باید دولت روابط عمومی تشکیل دهیم

دکتر ربیعی:جامعه ایران امروز با بحران ارتباطات روبروست / ما باید دولت روابط عمومی تشکیل دهیم

آرمان شرق – آیین گرامیداشت روز ملی روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی و روئسای تشکل های روابط عمومی و با تأکید بر اهمیت روابط عمومی و لزوم بهره مندی از دانش و رویکرد روابط عمومی جامعه برگزار شد؛ دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در این رویداد با اشاره به اینکه جامعه ایران امروز دچار بحران ارتباطات است، خواستار ایجاد دولت روابط عمومی یا ارتباطات شد. در این مراسم از ستارگان روابط عمومی ایران نیز تحلیل شد.

آرمان شرق – آیین گرامیداشت روز ملی روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی و روئسای تشکل های روابط عمومی و با تأکید بر اهمیت روابط عمومی و لزوم بهره مندی از دانش و رویکرد روابط عمومی جامعه برگزار شد؛ دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در این رویداد با اشاره به اینکه جامعه ایران امروز دچار بحران ارتباطات است، خواستار ایجاد دولت روابط عمومی یا ارتباطات شد. در این مراسم از ستارگان روابط عمومی ایران نیز تحلیل شد.

لزوم رشد روابط عمومی در فضای مستقل از دولت

در ابتدای این آیین، دکتر هوشمند سفیدی دبیر جشنواره ستارگان روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، دلیل عقب ماندگی روابط عمومی در ایران را وابستگی حیات و ممات آن به دولت دانست و گفت: باید روابط عمومی در ایران در فضای مستقل علمی، حرفه ای و صنفی رشد کند و در مسیر بالندگی قرار گیرد، وگرنه با تغییر دولت ها، صرفاً براساس منافع آن ها عمل خواهد کرد.
وی با نقد وضعیت روابط عمومی در کشور و سیر قهقهرایی آن، خواستار اصلاح سیاستگذاری دولتی در این زمینه شد و بر توجه به عدالت ارتباطی در دولت سیزدهم و محرومیت زدایی ارتباطی از فقرای اطلاعات و آگاهی در کشور شد.
رئیس خانه روابط عمومی ایران همچنین از اینکه در کشور ما، نهادهای مدنی روابط عمومی، محلی از اعراب ندارند، انتقاد کرد و خواستار حضور آنها در سیاستگذاری ارتباطی و روابط عمومی کشور شد.

ارتباطات مبتنی بر علم

در ادامه این رویداد، “فیلیپ بورمانس” رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، ضمن تبریک روز روابط عمومی، یکی از چالش های روابط عمومی جهانی را، لزوم ارتباطات بین المللی قوی میان کارگزاران روابط عمومی دانست و گفت: نقش کارگزاران روابط عمومی در این مورد، فراتر از دیپلماسی عمومی است، زیرا ما گشایش دهنده درها و ایجاد کننده روابط هستیم، و بر شفافیت، احترام متقابل و تفاهم انسانی تأکید داریم؛ لذا، رشته روابط عمومی باید مورد احترام بیشتری قرار گیرد و در زندگی روزمره تجلی پیدا کند.
وی افزود: ما باید به ارتباطات مبتنی بر علم روی بیاوریم، باید از همکاران دانشگاهی کمک نگیریم و دانش جامعه شناسی علوم رفتاری و جامعه شناسی ارتباطات را با روابط عمومی ادغام کنیم.
“بورمانس” با اشاره به اینکه تغییرات در روابط عمومی شاید سخت باشد، اما باید این کار را انجام دهیم و از تکنولوژی های ارتباطی، بیشتر استفاده کینم گفت: باید موضوعاتی مثل ارتباطات راهبردی، تحقیقات مخاطب پژوهی، و مشارکت آنان را بیشتر مورد کنکاش قرار دهیم.
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در ادامه اهمیت ارتباطات آنلاین را مورد توجه قرار داد و استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی را مهم دانست و گفت: باید مطمئن شویم که این را انجام می دهم.
او در ادامه به موضوع مهم جلب اعتماد مخاطبان، ذی نفعان و سایر شرکای روابط عمومومی پرداخت و گفت: ارتباطات نیز همواره متحول می شود و چند طیفی است، اما بدون اعتماد و ارتباطات دو جانبه، نمی توان همکاری و تفاهم و بازخورد را گسترش داد؛ زیرا اگر اعتماد از بین رود، خط ارتباطات می شکند.

بحران ارتباطات در ایران امروز

در ادامه این رویداد، دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری طی سخنانی با اشاره به اینکه جامعه ایران امروز دچار بحران ارتباطات است، گفت: ما در هیچ دوره ای مثل مقطع فعلی با هجمه سازمان یافته رسانه های خارجی مواجه نبوده ایم؛ امروز نظام عظیم رسانه ای خارج از کشور، تلاش دارد افکارعمومی ما را مدیریت کند.
دکتر ربیعی با اشاره به سختی آثار و مسائل ناشی از تحریم و مشکلات معیشتی، گفت: ما خیلی وقت ها تلاش کردیم برای اینکه دشمن سود استفاده نکند، آثار تحریم را بازگو نکنیم و این کار ما را سخت می کرد و بعضی ها این را طور دیگری تعبیر می کردند که این جفا به دولت بود.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه نباید روابط عمومی را در داخل یک ساختاری سازمانی محدود کرد، گفت: ما به یک دولت روابط عمومی و ارتباطات نیاز داریم و باید به این نیاز فکر کنیم که چگونه می توانیم به سمت یک روابط عمومی نوین حرکت کنیم.
همچنین در این مراسم ستاره ارتباطی دولت به دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و به دلیل اهتمام در تداوم و استمرار اطلاع رسانی دولت به وی اعطاء شد.

بیانیه خانه روابط عمومی ایران

در ادامه این مراسم بیانیه خانه روابط عمومی ایران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی قرائت شده و طی آن، بر تقویت روابط عمومی در کشور انتقاد از وضعیت کنونی روابط عمومی توجه شد.

معرفی ستارگان روابط عمومی

در پایان این رویداد از ستارگان روابط عمومی ایران در چند بخش به شرح زیر تجلیل شد.
الف – بخش اول:
ستاره ماندگار روابط عمومی:
– محسن رضایی، عضو هیئت موسس خانه روابط عمومی استان زنجان و مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان
ستاره خدمت روابط عمومی:
– محمد مهدی فرقانی – استاد علوم ارتباطات و رئیس سابق دانشکده علوم ارتباطات
– حمید موفق – مدیرسابق روابط عمومی بانک قوامین
– اسماعیل رحمانی -مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان زنجان
– امیر خنده جام – مدیر سابق روابط عمومی شرکت آب و نیروی ایران

ستاره شایستگی روابط عمومی:
– وزارت صنعت، معدن و تجارت_ دکتر ترابی
-دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی- اقای شیخ زاده

ستاره حامی (مسئولیت اجتماعی):
-کانون تبلیغات و آگهی نقش و نگار پوپک
-گروه صنایع غذایی شیرین عسل

ستارگان ملی روابط عمومی:
– شرکت فولاد مبارکه اصفهان
-سازمان تأمین اجتماعی
– شرکت ملی صنایع مس ایران
-شرکت فولاد امیرکبیر کاشان
– اپراتور ایرانسل
-اپراتور همراه اول
– شرکت فولاد سیرجان ایرانیان
-شرکت ذوب آهن اصفهان
-شرکت فولاد غدیر نی‌ریز
-بانک گردشگری
-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان زنجان
-بانک رفاه کارگران
– شرکت فولاد هرمزگان
-سازمان منطقه آزاد کیش
-کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)
-شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران
-شرکت آتیه فولاد نقش جهان
-مجتمع مس سونگون
-شرکت آب منطقه‌ای تهران
-سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور
-سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور
-شرکت عمران شهر جدید هشتگرد
-شرکت بیمه زندگی باران
-استانداری زنجان
-شرکت سنگ آهن مرکزی
-شرکت نفت ستاره خلیج فارس
-منطقه آزاد چابهار
-مجتمع مس شهر بابک
-سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
-اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران
-فرمانداری تهران بزرگ

ستاره مدیریت روابط عمومی:
-سازمان تأمین اجتماعی
-شرکت فولاد مبارکه اصفهان
-وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
– بانک سپه
-شرکت ملی صنایع مس ایران
-وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
– گروه مالی گردشگری
-بانک صادرات ایران
-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان زنجان
-منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

ستاره طلایی روابط عمومی:
-شرکت فولاد مبارکه اصفهان
-شرکت ملی صنایع مس ایران
– گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس
-اپراتور همراه اول
-اپراتور ایرانسل
-بانک سپه
-بانک صادرات ایران
-بانک رفاه کارگران
-بانک سینا
-سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
-گروه مالی گردشگری
-بانک گردشگری
-شرکت فولاد هرمزگان

-شرکت ذوب اهن اصفهان

بخش کرونا:
-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهید بهشتی
-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان زنجان

ستاره ارتباطی مدیر ارشد:
– رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)
– مدیرعامل بانک سینا
– مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان
-مدیرعامل شرکت آتیه فولاد خلیج فارس
– رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهید بهشتی
– مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران
– مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس
-استاندار زنجان
– رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان زنجان
-مدیرعامل شرکت فولاد سیرجان ایرانیان
– دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی
– بانک رفاه کارگران

ستاره ارتباطی دولت:
-دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.