تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 12:18
کد خبر : 68540

بیانیه خانه روابط عمومی ایران: دولت سیزدهم ،عزم جدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی و ایجاد عدالت ارتباطی داشته باشد

بیانیه خانه روابط عمومی ایران: دولت سیزدهم ،عزم جدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی و ایجاد عدالت ارتباطی  داشته باشد

ارمان شرق- خانه روابط عمومی ایران، ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران به شرکت و حضور فعال، آگاهانه و پرشور در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح، امیدوار است دولت جدید، ضمن برداشتن گام های بلند در جهت رفاه و سربلندی ملت ایران، عزم جدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی و ایجاد زمینه ها و شرایط عدالت ارتباطی و برداشتن موانع در ایجاد آگاهی درمیان مردم داشته باشد.

بیانیه خانه روابط عمومی ایران
به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خداوند منان را سپاس می گزاریم که بار دیگر این فرصت ارزشمند را نصیب خانواده بزرگ و پرتلاش روابط عمومی و ازجمله خانه روابط عمومی ایران کرد تا ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را گرامی بدارند و با اغتنام فرصت، آرزوها، انتظارات، خواسته ها و توصیه های دلسوزانه و مشفقانه خویش را از یک سو خطاب به فعالان و متولیان حوزه روابط عمومی و از دیگر سو خطاب به مسئولان ارشد نظام و مدیران اجرایی کشور بیان کنند.
خانه روابط عمومی ایران که با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی درمیان تشکل های مرتبط با روابط عمومی پای به میدان گذارده است، لازم می داند در این مناسبت، مطالبی را به قرار زیر به آگاهی جامعه روابط عمومی و مجموعه کارگزاران نظام برساند:
۱)صنعت،هنر و فن روابط عمومی به عنوان مجرا و واسطه ارتباطی بین مردم و سازمان‌ها می تواند و باید نقش حیاتی خود را در تحقق آرمان های توسعه متوازن و همه جانبه کشور در همه شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، و اقتصادی ایفا کند و این امر فقط زمانی امکان پذیر است که فعالان حوزه روابط عمومی، خود را مجهز به دانش و مهارت های لازم برای برقراری ارتباط و مبادله پیام کنند و برنامه ریزان و مدیران ارشد کشور نیز با درک عمیق و حقیقی از جایگاه، رسالت، و اهمیت روابط عمومی، حمایت های لازم از این نهاد حیاتی را به عمل آورند.
۲)بازه زمانی یک ساله ای که سپری شد، فراز و فرودهای فراوانی داشت که در رأس آنها شیوع ویروس کرونا بود. این رویداد، یک بار دیگر اهمیت روابط عمومی در حوزه اطلاع رسانی، ترویج رفتارهای تأمین سلامت و پرهیز از خطر، ضرورت همراهی مردم با سیاست های دولت برای توفیق در خدمت رسانی، و ارتقای سطح آگاهی های عمومی را بر همگان آشکار ساخت. جا دارد از زحمات مسئولانه و طاقت فرسای کادر بهداشت و درمان، همچنین از تلاشگران حوزه روابط عمومی، اطلاع رسانی و سخنگوئی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستادهای مربوط به کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور صمیمانه سپاسگزاری کنیم.
۳)در سالی که گذشت تعدادی از فعالان و پیشکسوتان روابط عمومی را از دست دادیم، و امسال در روز روابط عمومی، جایشان خالی است. به روح این عزیزان سفرکرده درود می فرستیم و یادشان را گرامی می داریم.
۴)روز روابط عمومی باید مجال مغتنمی برای واحدهای روابط عمومی در سراسر کشور باشد تا اهداف، سیاست ها، برنامه ها، روش ها، و خواسته هایشان را در بوته ارزیابی قرار دهند و با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود، تصمیمات لازم برای بهبود جایگاه، ارتقای دانش، تقویت مهارت ها، برطرف ساختن نقاط ضعف و آماده شدن برای برداشتن گام های استوارتر در سال های پیش رو را اتخاذ کنند. در همین جا از تلاش های صادقانه و دلسوزانه همه مدیران و کارشناسان روابط عمومی در بخش های دولتی و خصوصی در سراسر کشور خاضعانه و صمیمانه قدردانی می کنیم.
۵)در دوره ۸ ساله ای که دولت فعلی زمام امور را در دست داشت، انتظار می رفت که شاهد دوران طلایی روابط عمومی و رشد همه جانبه و تقویت جایگاه این نهاد حیاتی باشیم. اما با وجود گام های مثبتی که در این حوزه برداشته شد، بسیاری از خواسته ها و انتظارات فعالان حوزه روابط عمومی جامه عمل نپوشید و برخی تصمیمات، از جمله ادغام روابط عمومی در حوزه ریاست، نگرانی هایی را در اندیشمندان و کارشناسان عرصه ارتباطات و روابط عمومی پدید آورد، که انتظار می رود از این روند جلوگیری شود و در فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز کار دولت بعدی اقدامات شایسته ای در جهت تقویت جایگاه روابط عمومی انجام گیرد.
۶)ورود به سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن پانزدهم خورشیدی، جامعه روابط عمومی را برمی‌انگیزد تا روند شکل گیری و رشد روابط عمومی در قرن گذشته در جهان و ایران را ارزیابی کند و در سایه تجربه های تلخ و شیرین این دوره، آمادگی لازم برای سپری کردن سال های قرن جدید با امید دستیابی به موفقیت های بزرگ و عمل به رسالت‌های خطیر را کسب کند.
۷)سال ۱۴۰۰ درعین‌حال، مزین به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. خانه روابط عمومی ایران، ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران به شرکت و حضور فعال، آگاهانه و پرشور در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح، امیدوار است دولت جدید، ضمن برداشتن گام های بلند در جهت رفاه و سربلندی ملت ایران، عزم جدی برای تقویت جایگاه روابط عمومی و ایجاد زمینه ها و شرایط عدالت ارتباطی و برداشتن موانع در ایجاد آگاهی درمیان مردم داشته باشد.
در پایان، خانه روابط عمومی ایران، ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی روابط عمومی به همه فعالان و متولیان روابط عمومی در ایران، آرزو می کند این روز، بیش از پیش، بسترساز همدلی و یکپارچگی درمیان تشکل های روابط عمومی باشد و این نهاد حرفه ای، علمی و مدنی، با شتاب بیشتر، در مسیر رشد و شکوفایی گام بردارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.