تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 23:20
کد خبر : 68454

پزشکیان ظرفیت جبهه اصلاحات را دارد

پزشکیان ظرفیت جبهه اصلاحات را دارد

ارمان شرق- از آن لیست ۱۴نفره سه نفر یعنی آقایان ظریف، خزاری و عارف کناره‌گیری کرده‌اند و تا اینجای کار آقایان جهانگیری، تاجزاده و پزشکیان بیشترین را دارند و هر کدام از ایشان ظرفیت‌های منحصر به فرد خود را دارند

آقای پزشکیان علاوه بر آنکه ظرفیت جبهه اصلاحات را داراست، دارای پایگاه رأی قومی خوبی است که این مشخصه می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد.

به گزارش نامه نیوز، فضای انتخابات برای اصلاح‌طلبان هنوز مبهم است اما ورود شخصیت‌هایی مانند مسعود پزشکیان حامل این پیام است که اصلاح‌طلبان به هر حال نامزدهایی شناخته شده در انتخابات دارند. اما چه‌قدر پزشکیان می‌تواند سرمایه اجتماعی اصلاحات را همراه خود کند؟

احمد مازنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع گفت: «در شرایط کنونی نمی‌توان به صورت مشخص درباره اینکه تصمیم نهاد اجماع‌ساز بر آقای پزشکیان چه می‌شود سخن گفت. فعلا نامزدها مشخص‌ شده‌اند و از آن لیست ۱۴نفره سه نفر یعنی آقایان ظریف، خزاری و عارف کناره‌گیری کرده‌اند و تا اینجای کار آقایان جهانگیری، تاجزاده و پزشکیان بیشترین را دارند و هر کدام از ایشان ظرفیت‌های منحصر به فرد خود را دارند».

او ادامه داد: «ظرفیت آقای پزشکیان بیشتر قومی است و وقتی در مجلس دهم بودیم برای حفظ کرسی نایب‌رئیسی از این ظرفیت استفاده می‌شد. به همین دلیل آقای پزشکیان علاوه بر آنکه ظرفیت جبهه اصلاحات را داراست، دارای پایگاه رأی قومی خوبی است که این مشخصه می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد».

این نماینده مجلس دهم درباره اسحاق جهانگیری هم بیان کرد: «آقای جهانگیری تا اینجا بیشترین را میان اصلاح‌طلبان دارد؛ البته هنوز نظرسنجی دقیقی انجام نشده که ببینیم پایگاه رأی او میان مردم چه‌طور است».

او درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی هم اظهار کرد: «من از پشت پرده‌ها خبر ندارم اما می‌دانم که آقای خاتمی و دیگر بزرگان اصلاحات مایل نیستند تجربه سال‌های ۹۲ و ۹۶ و حتی انتخابات مجلس در سال۹۴ تکرار شود که باز هم اصلاح‌طلبان سرمایه اجتماعی خود را برای یک غیراصلاح‌طلب به میدان بیاورند اما در عالم سیاست هیچ‌چیز غیرممکن نیست».

مازنی در پایان گفت: «وضعیت آقای لاریجانی سخت است؛ به‌خصوص می‌بینیم که آقای زاکانی برای مقابله با آقای لاریجانی نامزد شده است و به طور کلی جریان افراطی اصولگرایان در مقابل آقای لاریجانی صف‌کشی کرده‌اند. در چنین شرایطی بعید نیست در شرایطی خاص اصلاح‌طلبان به سمت ائتلاف با لاریجانی بروند؛ به خصوص اینکه او بعد از حوادث سال۸۸ مواضع منطقی و معتدلی گرفت و در حوزه سیاست خارجی هم تفکراتش معقول است. بنابراین احتمال ائتلاف با آقای لاریجانی کم است اما غیرممکن نیست اما من توصیه‌ام این است که اگر چنین شد، باید مبانی ائتلاف، چارچوب‌ها و اولویت‌ها معلوم شود تا بازهم شرایطی به وجود نیاید که از رأی اصلاح‌طلبان استفاده شود و بعد از انتخابات آنها نادیده گرفته شوند».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.