تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 9:30
کد خبر : 68094

یارانه نقدی معیشتی در دستور کار است؛ ۳۵۴ هزار تومان برای خانوار ۴ نفره

یارانه نقدی معیشتی در دستور کار است؛ ۳۵۴ هزار تومان برای خانوار ۴ نفره

ارمان شرق- رئیس سازمان برنامه و بودجه از طرحی خبر داده است که طبق آن یارانه‌های نقدی و معیشتی تجمیع می شوند. در این صورت یک خانوار ۴ نفره به شرط واجد شرایط بودن ۳۵۴ هزار تومان یارانه نقدی – معیشتی دریافت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از طرحی خبر داده است که طبق آن یارانه‌های نقدی و معیشتی تجمیع می شوند. در این صورت یک خانوار ۴ نفره به شرط واجد شرایط بودن ۳۵۴ هزار تومان یارانه نقدی – معیشتی دریافت خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس، یارانه‌معیشتی که از سال ۹۸ و بعد از گرانی بنزین به صف یارانه های پرداختی دولت پیوست جدا از مبلغ یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به یادگار مانده از دولت نهم و دهم و رئیس جمهور جنجالی آن – احمدی نژاد – پرداخت می شود.

قرار است این یارانه‌ها با طرحی که در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است تجمیع شده و به صورت یکجا به مشمولان پرداخت شود.

مبلغ یارانه‌معیشتی در سالجاری هم مثل سال ۹۹ تغییری نداشته و این یارانه برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی نیز با وجود آن که سال قبل بحث های فراوانی در مجلس برای افزایش آن مطرح شد نهایتا بدون تغییر خاصی – به همان مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان – در دوماهه فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پرداخت شده است که تازه ترین نوبت آن ساعت ۲۴ روز گذشته – دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه – به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است درباره واریز شدن یکجای هر دو یارانه(نقدی و معیشتی) اظهار کرده است: این طرح در دست بررسی است و امکان تجمیع پرداخت یارانه به صورت یکجا نیز وجود دارد.

بنابراین در صورت تجمیع این دو یارانه خانوارهای مختلفی که مشمول هر دوی این یارانه‌ها هستند یک یارانه‌تجمیعی و یکجا دریافت خواهند کرد که برای مثال مبلغ آن برای خانوار ۴ نفره ۳۵۴ هزار تومان خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.