تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 18:13
کد خبر : 68027

احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک در شرکت فولادسنگ مبارکه

احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک در شرکت فولادسنگ مبارکه

ارمان شرق- قرارداد پروژه بزرگ احداث فاز سوم کوره‌های پخت آهک و دولومیت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با شرکت تام ایران‌خودرو منعقد شد.

احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک در شرکت فولادسنگ مبارکه با همکاری ایران‌خودرو
قرارداد پروژه بزرگ احداث فاز سوم کوره‌های پخت آهک و دولومیت شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با شرکت تام ایران‌خودرو منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولادسنگ، سال ۱۴۰۰ از طرف مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده و در راستای همین امر، هدف‌گذاری برای افزایش ۱۲۰۰ تن آهک و دولومیت به ظرفیت فعلی این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.

بدین ترتیب قرارداد جدید به همین منظور منعقد گردید. با اجرای این پروژه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهک و دولومیت کشور، در محل کارخانه فولادسنگ (معدن حوض ماهی مبارکه) احداث خواهد شد و این شرکت جایگاه خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین آهک‌ساز خاورمیانه تثبیت خواهد کرد.

مدت‌زمان اجرای این پروژه ۲۴ ماه است و طی آن ظرفیت تولید آهک و دولومیت بر مبنای تکنولوژی کوره‌های PFR به ظرفیت فعلی این کارخانه اضافه خواهد شد. محصول خروجی این کوره‌ها به‌عنوان ماده استراتژیک کمک ذوب فولاد است و به‌عنوان مواد اولیه ذوب فولاد در گروه فولاد مبارکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است این قرارداد از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ مورد تنفیذ قرار گرفت و بخش بزرگی از تجهیزات پروژه در داخل کشور طراحی و ساخته خواهد شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.