تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 22:55
کد خبر : 66590

اعتراض سه اصلاح طلب به واکسن پولی:غیراخلاقی،سوداگری،نقض عدالت در سلامت و یک خطای استراتژیک

اعتراض سه اصلاح طلب به واکسن پولی:غیراخلاقی،سوداگری،نقض عدالت در سلامت و یک خطای استراتژیک

ارمان شرق- سه اصلاح طلب در واکنش های جداگانه ای اعتراض خود را به واکسن پولی نشان دادند.

دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات درباره‌ی واکسن پولی معتقد است مسائل بهداشتی که به جان انسان‌ها وابسته است، نباید پولی شود و حتی کشورهای سرمایه‌داری هم این را رعایت کردند.
مسعود پزشکیان درباره‌ی استفاده مسئولین از واکسن پاکبان‌ها گفت: تمام مشکلات ناشی از نحوه‌ی اجرا است. اگر اولویت‌بندی درستی برای واکسن در نظر گرفته باشند، طبیعتاً باید این واکسن محدود به دست کسانی برسد که در اولویت هستند. افرادی که خارج از این اولویت هستند و در صف واکسن هستند، باید آنها را نقد کرد. کار آنها انصاف نیست. رسانه‌ها و مسئولین اجرایی باید با کسانی که اینکار را انجام می‌دهند برخورد کنند.

محمودصادقی، نماینده سابق مجلس به اظهارات خیر روحانی در مورد واکسن در توئیتی نوشت: آقای روحانی! خجالت بکشید. واکسن کرونا
در نئولیبرال ترین اقتصادهای دنیا به سوداگری بخش خصوصی واگذار نشده است.
محمود صادقی در این باره در توئیتی نوشت: آقای روحانی! خجالت بکشید.
واکسن کرونا در نئولیبرال ترین اقتصادهای دنیا به سوداگری بخش خصوصی واگذار نشده است.
لازم به ذکر است رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفته بود که برای وارد کردن واکسن کرونا، مبلغ یکصد میلیون دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شده است. بخش خصوصی با هماهنگی وزارت بهداشت می تواند اقدام به واردات واکسن کرونای مورد تایید این وزارتخانه کند.
محمدرضا جلائی‌پور در مورد واکسن همگانی کرونا هم ضمن نقد اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا و رئیس اتاق بازرگانی که گفته بودند بخشی از واکسن وارداتی بخش خصوصی خارج از نوبت فروخته می‌شود؛ گفتم بسیار ضروری است که حتی واکسن وارداتی بخش خصوصی را دولت به طور کامل خریداری کند و صرفا در چارچوب اولویت‌بندی عادلانه و رایگان توزیع کند. حتی سرمایه‌سالارترین و آزادترین اقتصادهای جهان هم توزیع واکسن کرونا را صرفا توسط دولت در اولویت‌های تعیین‌شده و رایگان توزیع می‌کنند و دولتی مثل زیبمابوه هم بعد از تصمیم برای این‌که در کنار واکسیناسیون اولویت‌بندی‌شدهٔ دولتی، بخش خصوصی هم بتواند خارج از نوبت و پولی واکسن توزیع کند، متوجه خطای پرهزینه‌اش شد و تجدید نظر کرد. پولی‌سازی واکسن خارج از نوبت نقض عدالت در سلامت و یک خطای استراتژیک و اخلاقی بحران‌افزا برای دولت خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.