تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 11:12
کد خبر : 64740

پرداخت وام۴۵۰ میلیونی به انبوه سازان مسکن

پرداخت وام۴۵۰ میلیونی به انبوه سازان مسکن

یک مقام مسئول در بخش خصوصی وام ۴۵۰ میلیونی را رونق بخش یکی از مهم ترین حوزه های اقتصادی کشور دانست اما پرسش اینجاست که این وام با سود چند درصد و به کدام دسته از فعالان اقتصادی پرداخت می شود؟ به گزارش کاماپرس، در سال ۹۹ یکی از مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان کسب وکار

یک مقام مسئول در بخش خصوصی وام ۴۵۰ میلیونی را رونق بخش یکی از مهم ترین حوزه های اقتصادی کشور دانست اما پرسش اینجاست که این وام با سود چند درصد و به کدام دسته از فعالان اقتصادی پرداخت می شود؟

به گزارش کاماپرس، در سال ۹۹ یکی از مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان کسب وکار و مردم دریافت تسهیلات از نظام بانکی بود. پردست انداز بودن مسیر دست یابی به وام های بانکی موضوع تازه ای در اقتصاد ایران نیست اما بانک ها در سال گذشته برای جلوگیری از تشدید تورم، پرداخت تسهیلات را با کندی و موانع شدیدتری همراه می کردند. ضمنا وضعیت تحریمی و کاهش منابع کشور نیز دست نظام بانکی در پرداخت تسهیلات را بسته بود.

در سال ۱۴۰۰ چشم انداز بهتری از اقتصاد ایران به چشم می خورد و اگر برجام احیا شود می توان به باز شدن قفل تسهیلات بانکی امید بیشتری داشت.

بانک مسکن قفل تسهیلات را باز می کند؟

یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور بخش ساخت وساز است که فعالان اقتصادی در این بخش چشم انتظار بهبود وضعیت و خصوصا افزایش سقف تسهیلات بانکی به سر می برند. بر اساس اظهارات مسئولان انجمن انبوه سازان بانک مسکن به عنوان بانک عامل این بخش، وعده افزایش تا ۸۰ درصدی تسهیلات ساخت را در سال ۱۴۰۰ داده است.

فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان در مورد ضرورت باز شدن مسیر تسهیلات در بخش مسکن با بیان اینکه افزایش سقف وام های حوزه ساخت و ساز مطالبه جدی و همیشگی بخش خصوصی بوده است، گفته است: طی سال‌های اخیر سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده اما پیش بینی می شود در سال آینده این رقم افزایش یابد.

وام ۴۵۰ میلیونی با سود ۱۸ درصد به نفع خانه اولی ها است؟

این مقام مسئول در بخش خصوصی افزوده است: پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد به ازای هر واحد برای سازندگان حرفه ای عدد قابل قبولی است و انتظار داریم این مبلغ در پایان پروژه های ساختمانی تبدیل به فروش اقساطی برای خانه اولی ها شود.

دبیر کانون انبوه سازان این را هم گفته است که وام با نرخ سود ۱۸ درصد بالا است ولی همین که منابعی را برای بخش تولید ارائه می کنند می تواند یک گام به جلو باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.