تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 10:51
کد خبر : 64732

پیش بینی قیمت طلا و دلار در روز های ابتدایی سال جدید

پیش بینی قیمت طلا و دلار در روز های ابتدایی سال جدید

ارمان شرق- در روز‌های پایانی سال گذشته قیمت طلا و دلار افزایش یافته و دلار توانست سطح ۲۵ هزار تومان را به دست آورد. به نظر می‌رسد که جهت حرکت قیمت‌ها افزایشی بوده و در حال تلاش برای تصاحب سطوح بالاتر هستند.

در روز‌های پایانی سال گذشته قیمت طلا و دلار افزایش یافته و دلار توانست سطح ۲۵ هزار تومان را به دست آورد. به نظر می‌رسد که جهت حرکت قیمت‌ها افزایشی بوده و در حال تلاش برای تصاحب سطوح بالاتر هستند.

قیمت طلا و دلار

اقتصاد۲۴ – در روز‌های پایانی سال گذشته قیمت طلا و دلار افزایش یافته و دلار توانست سطح ۲۵ هزار تومان را به دست آورد. به نظر می‌رسد که جهت حرکت قیمت‌ها افزایشی بوده و در حال تلاش برای تصاحب سطوح بالاتر هستند.

با بلاتکلیفی SLR بانک‌های آمریکا که چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ منقضی می‌گردد و باعث نوسان بازار‌های فارکسی خواهد شد اونس در ۱۷۴۵ کلوز قرار گرفت.

انس طلا تا کانال ۱۷۶۰ پتانسیل صعود دارد، ولی بالاتر از کانال ۱۷۶۰ به سوخت پرقدرت نیاز دارد ضمن این که طلا موفق شده حمایت خود را در عدد ۱۶۷۰ کشف کند.

از طرفی اوراق قرضه ۱۰ ساله به بالای ۱.۶ درصد رسیده و نرخ بهره آمریکا در محدوده صفر تا ۰.۲۵ درصدی قرار دارد، طلا به خوبی می‌داند افزایش نرخ تورم آمریکا در بالای ۲٪ یک صعود کاملا برنامه ریزی شده برای تقویت شاخص دلار و مهار یوآن چین هست و بانک مرکزی توانایی خود را در مدیریت تورم حفظ می‌کند.

بانک گلدمن ساکس می‌گوید احتمالا بسته حمایتی بعدی بایدن بین ۲ الی ۴ تریلیون دلار خواهد بود و طرح مالیاتی او نیز مالیات شرکت‌ها را از ۲۱ به ۲۸ افزایش خواهد داد. مالیات بردرآمد خارجی هم شامل تغییر خواهد شد.

همچنین مهم‌ترین رویداد امروز سخنرانی مهم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا ساعت ۱۷:۳۰ در باره سررسید SLR بانک‌های آمریکا که چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ منقضی می‌گردد است و طلا و بازار‌های فارکس را تحریک خواهد کرد.

فدرال رزرو می‌گوید معافیت SLR نسبت نقدینگی قانونی در چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ منقضی می‌شود و بازار در مورد این خبر بلاتکلیف باقی مانده تا با بلاتکلیفی موقت نرخ بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا و همچنین افت شاخص دلار، اونس به کانال ۱۷۴۰ وارد گردد.

کلوز آخر هفته اونس در کانال ۱۷۴۰ میتواند سکه پشت خطی را با تقویت دلار در محدوده ۲۴۸۰۰ تا ۲۵۱۲۰ در کانال ۱۱۳۰۰ نگه دارد و طلای ۱۸ عیار هم در کانال ۱۱۰۰ تثبیت گردد.

وال استریت به ریزش بازار اوراق قرضه و افت بازار‌های سهام متمرکز مانده، طلا دوباره افزایشی شد تا به کانال ۱۷۴۵ برسد، زیرا بازده اوراق خزانه در نهایت واکنش فدرال رزرو برای کنترل آن را در پی خواهد داشت.

اگر سهام نتواند بهبود پیدا کند، شاخص اس اند پی ۵۰۰ نمی‌تواند بالاتر صعود کند و هر گونه تردید در این معاملات باعث هجوم فشار خرید طلا خواهد شد.

هر گونه اشاره بانک مرکزی آمریکا به افزایش خرید اوراق قرضه در ماه‌های آینده می‌تواند رشد بازده اوراق قرضه را مهار و باعث صعود طلا شود، با این وضعیت اونس پتانسیل صعود تا ۱۷۶۰ را دارد، ولی تقویت شاخص دلار می‌تواند روند اونس را معکوس کند.

با بازگشایی بازار‌های شرق آسیا و استرالیا طلا وارد کانال ۱۷۴۰ گردید و کماکان مهم‌ترین عامل افت طلا، افزایش بازده اوراق است، زیرا با بهبود اقتصاد آمریکا، فدرال رزرو ممکن هست در تغییر سیاست پولی خود صبوری کند.

پاول می‌گوید در مورد فروش اخیر در بازار اوراق قرضه که منجر به افزایش بازدهی اوراق تا ۱.۷ درصد (بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته) شده، چندان نگران نیست و این موضوع توانست انس را تا ۱۷۳۳ دلار پایین آورد. طلا برای افزایشی شدن به تثبیت در کانال ۱۷۶۰ نیاز دارد و سپس باید مقاومت ۱۷۶۵ را بشکند.

با اینکه دلار پشت خطی تهران در محدوده ۲۴۸۷۰ تا ۲۵۱۲۰ قرار دارد و از طرفی جمهوری خواهان کنگره در جهت جلوگیری از پیوستن احتمالی بایدن به برجام به علت مشکلات عراق و آنچه برنامه حقوق بشری گفته اند دو لایحه تحریم ایران را در دستور کار خود قرار داده اند تا پنجره مذاکرات برجامی را ببندند.

تبعیت نقره از اونس و بالعکس، طلا را در کانال ۱۷۴۵ نگه داشت تا سکه پشت خطی تهران در کانال ۱۱۳۰۰ بماند و حباب سنگین سکه در کانال ۱۱۰۰ می‌بایستی به زیر کانال ۸۰۰ برگردد، ولی حباب سنگین می‌گوید سکه بازان به روند افزایشی اونس و دلار اطمینان دارند.

ورود سکه به بالای کانال ۱۱۲۰۰ فشار خرید را تشدید کرد و تنها خروج سکه از کانال ۱۰۸۰۰ روند را کاهشی میکند، طلای ۱۸ عیار با فتح کانال جدید تا مرز ۱۱۰۲ پیش رفت.

تقویت اوراق قرضه آمریکا اونس را موقتا تا کانال ۱۷۳۰ به عقب راند تا محدوده ۱۱۰۰۰ تا ۱۱۴۰۰ برای سکه برقرار باشد و سخنان ساعت ۱۷:۳۰ پاول می‌تواند طلا و سایر بازار‌ها (بخصوص بورس جهان) را تحریک کند.

سخنان رهبری که «آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را لغو کنند، بعد ما به برجام برمی گردیم و این یک سیاست قطعی است» شفاف بود با اینحال درهم زیر کانال ۷۰۰۰، نرخ دلار تهران- استانبول- دبی- تفلیس در محدوده ۲۴۹۰۰ تا ۲۵۴۰۰ قابل پیش بینی است.
منبع: سایت طلا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.