تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 22:19
کد خبر : 64329

سیگنال های جدید امریکا برای بازگشت به دیپلماسی هسته ای

سیگنال های جدید امریکا برای بازگشت به دیپلماسی هسته ای

ارمان شرق- واشنگتن پست نوشت: به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، آمریکا مایل است همین فردا با ایران بنشیند و به طور مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به توافق برسد.

واشنگتن پست نوشت: به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، آمریکا مایل است همین فردا با ایران بنشیند و به طور مشترک برای بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به توافق برسد.

به گزارش «انتخاب»؛ این مقام مسئول درباره برجام گفت: ما به وضوح اعلام کردیم که قصد نداریم برجام را مورد مذاکره مجدد قرار دهیم
همزمان ایران نیز به همان اندازه روشن کرده است که تنها حاضر به رعایت مفاد توافقی است که پیش از ترک ترامپ همه طرف‌ها ملزم به رعایت‌اش بودند. ترامپ با خروج از برجام دوباره تحریم‌ها را بازگرداند و به گفته مقامات بایدن حداقل ۱۵۰۰ تحریم جدید را هم اضافه کرد. در پاسخ، ایران عناصر اصلی برنامه هسته‌ای خود را که آمریکا و دیگران می‌گویند می‌تواند منجر به تولید سلاح هسته‌ای شود دوباره فعال کرد.
با این حال با گذشت نزدیک به دو ماه از ریاست جمهوری بایدن و با نزدیک شدن به انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن، دو طرف حتی نتوانسته‌اند در مورد خواسته‌های واقعی یکدیگر به گفتگو بپردازند.
در همین حال شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی دوشنبه شب به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت بایدن مانع آزادسازی پول‌های ایران در کره جنوبی و ژاپن نمی‌شود.
این مقام آمریکایی که اسکای‌نیوز عربی نامش را فاش نکرده، در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که پیش از این مقامات ارشد آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده بودند که کره جنوبی و ژاپن بدون جلب رضایت آمریکا منابع مالی ایران را آزاد نخواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.