تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 9:28
کد خبر : 63581

دارایی مورد نیاز برای پیوستن به قشر یک درصدی ثروتمند

دارایی مورد نیاز برای پیوستن به قشر یک درصدی ثروتمند

ارمان شرق- جمعیت جهانی فوق ثروتمندان (افرادی که ارزش خالص دارایی آنها بیش از ۳۰میلیون دلار است) در طول سال گذشته ۲.۴درصد رشد داشته و قوی‌ترین رشد با ۱۲درصد متعلق به آسیا بوده است.

دارایی مورد نیاز برای پیوستن به قشر یک درصد برتر فوق ثروتمند در کشورهای مختلف جهان بسیار متفاوت است. بالاترین ثروت مورد نیاز برای قرار گرفتن در این گروه با حدود ۸میلیون دلار، به موناکو اختصاص دارد.

اقتصاد آنلاین ؛ نایت فرانک، پانزدهمین گزارش خود را در خصوص ثروت منتشر کرده که نشان می‌دهد بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به نفع ثروتمندان بوده و دلیل اصلی این امر افزایش ارزش دارایی آنها بر اثر نرخ بهره پایین و بسته‌های محرک مالی بوده است.

جمعیت جهانی فوق ثروتمندان (افرادی که ارزش خالص دارایی آنها بیش از ۳۰میلیون دلار است) در طول سال گذشته ۲.۴درصد رشد داشته و قوی‌ترین رشد با ۱۲درصد متعلق به آسیا بوده است.

بنابراین با توجه به شکاف گسترده‌ و فزاینده‌ رو به رشد میان افراد فوق ثروتمند و افراد دیگر سراسر جهان، برای پیوستن به قشر یک درصدی ثروتمندان برتر به چقدر پول نیاز است؟ در صدر این لیست، موناکو قرار دارد که این کشور کوچک، تفریحگاهی برای فوق ثروتمندان به شمار می‌رود. برای پیوستن به قشر یک درصدی برتر در این کشور، به ۷.۹میلیون دلار ثروت نیاز است.

سوئیس که به خاطر صرف هزینه‌های هنگفت مشهور است، برای پیوستن به قشر یک درصدی ثروتمندان برتر در این کشور به ۵.۵میلیون دلار سرمایه نیاز است. ایالات متحده که بزرگترین جمعیت یک درصد فوق ثروتمند را دارد، برای پیوستن به این گروه در این کشور به ۴.۴میلیون دلار ثروت نیاز است. بر اساس آمار به دست آمده، حدود ۱۸۰هزار نفر در آمریکا در سال ۲۰۲۰، ثروت بیش از ۳۰میلیون دلار را در اختیار داشتند.

در مناطق دیگر به خصوص کشورهای در حال توسعه که جمعیت فوق ثروتمندان نسبتا پراکنده بوده، ثروت مورد نیاز برای پیوستن به این قشر به میزان قابل توجهی پایین‌تر است. در حالی که برای چین انتظار می‌رود در سال‌های آتی به ثروت قابل توجهی برای قرار گرفتن جزو جامعه یک درصدی نیاز باشد، میزان آن در سال ۲۰۲۰، ۸۵۰هزار دلار بود.

هند که اخیرا شاهد رشد مداوم جمعیت فوق ثروتمند خود بوده، تنها ۶۰هزار دلار برای پیوستن به قشر یک درصد برتر نیاز دارد. نایت فرانک پیش‌بینی می‌کند که میزان آن طی پنج سال آتی دو برابر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.