تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 20:48
کد خبر : 59763

احتمال شکل گیری پیک چهارم بیماری!

احتمال شکل گیری پیک چهارم بیماری!

ارمان شرق-رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران ضمن انتقاد از سفرهای روزهای اخیر از شکننده بودن شرایط تهران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و احتمال شکل گیری پیک چهارم خبر داد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران ضمن انتقاد از سفرهای روزهای اخیر از شکننده بودن شرایط تهران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و احتمال شکل گیری پیک چهارم خبر داد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران ضمن انتقاد از سفرهای روزهای اخیر از شکننده بودن شرایط تهران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و احتمال شکل گیری پیک چهارم خبر داد.

دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با تاکید بر شکننده بودن شرایط تهران در کنترل بیماری کووید۱۹ گفت: استان تهران به دلیل پیچیدگی های مختلف در کنترل بیماری نیز شرایط خاصی دارد. لذا شرایط آن شکننده است. فاصله گذاری اجتماعی با شیب ملایمی رو به کاهش است و میان عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی با افزایش آمار فوتی ها پیوستگی عمیق و جدی وجود دارد.وی افزود: به مدد تلاش همکاران در دستگاه های مختلف و همچنین تیم های نظارتی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری شرایط خوبی دارد اما با کاهش نسبی در طول سه هفته اخیر مواجه بوده ایم که بسیار پرخطر است و ممکن است موجب شعله ور شدن بیماری شود. استان تهران نوع جهش یافته بیماری که کرونای انگلیسی است را در خود مشاهده کرده، نکته مهمی که به دلیل ورود مسافران خارجی و حضور فرودگاه ها در تهران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رشد میزان انجام تست های PCR مثبت زنگ خطری قلمداد می شود. لذا شاید لازم باشد پروتکل های سخت گیرانه تری ظرف دو هفته آینده برای افرادی که از اروپا وارد می شوند اعمال کنیم. نوع جدیدی که در کشورهای انگلستان و آلمان مشاهده شده می تواند ما را با مشکل مواجه کند.

زالی در بخش دیگری از صحبت های خود به تغییر آمار سنی فوتی های کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: گروه سنی پنج تا ۱۷ سال و همچنین زیر ۱۰ سال در حوزه مرگ و میر با افزایش مواجه بودند که با بحث بازگشایی مدارس می تواند این موضوع با خطر بیشتری مواجه شود. در طول روزهای گذشته هفته قبل با توجه به حجم گسترده خروجی های تهران و همچنین ورود بیش از ۵۰ هزار نفر به جزیره ای کوچک و مسافرت به شهرهای قرمز ممکن است با بازگشت به تهران فرم های جدیدی از بیماری را شاهد باشیم.

زالی تاکید کرد: در بحث حمل و نقل عمومی نیز اتفاق مبنایی رخ نداده، در حقیقت برای اورحال کردن واگن ها و خرید اتوبوس ها اتفاقی نیفتاده و وضعیت حمل و نقل عمومی خوب نیست. از سوی دیگر شاهد افزایش بار مسافرین بودیم. علی رغم همه تلاش های شهرداری تهران در مترو توفیقی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۵۰ درصد حاصل نشده است.

وی ادامه داد: در بحث وارونگی هوا در هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد بار بیماری با تابلوی تنفسی در تهران بیشتر شده که می تواند به آلودگی هوا وابسته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.