تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 13:31
کد خبر : 56126

از خواهر خواندگی گوانگ ژو و گرگان استقبال می‌کنیم

از خواهر خواندگی گوانگ ژو و گرگان استقبال می‌کنیم

آرمان شرق:قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو چین و هیأت همراه در نخستین برنامه سفر دو روز خود به گرگان، با استاندار گلستان دیدار کردند. به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، هادی حق شناس استاندار گلستان در این دیدار اظهار کرد: در استان گلستان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی داریم. آثار باستانی چند هزار

آرمان شرق:قائم مقام شهردار گوانگ‌ژو چین و هیأت همراه در نخستین برنامه سفر دو روز خود به گرگان، با استاندار گلستان دیدار کردند.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، هادی حق شناس استاندار گلستان در این دیدار اظهار کرد: در استان گلستان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی داریم. آثار باستانی چند هزار ساله، دریا، دشت، جنگل و کوه در این استان وجود دارد.


وی با بیان اینکه از خواهر خواندگی گوانگ ژو و گرگان استقبال می‌کنیم، افزود: آماده سرمایه گذاری مشترک و همچنین برقراری پرواز مستقیم گرگان به شهر گوانگ ژو هستیم. محدودیتی در زمینه مراودات نداریم و نه تنها آمریکا، هیچ کشوری نمی‌تواند برای ارتباطات ما تصمیم گیری کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه برای برگزاری دوره‌های آموزشی بین دو شهر هم آمادگی همکاری داریم، گفت: در زمینه ورزش هم خصوصاً رشته‌های والیبال و بسکتبال می‌توان همکاری داشت.

«گائو یویوئه» قائم مقام شهردار گوانگ ژو نیز در این دیدار گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع خواهرخواندگی دو شهر داشت، تصمیم گرفتیم بعد از شش ماه به گرگان بیاییم و شما را ملاقات کنیم.

وی بیان کرد: کشور آمریکا به دنبال این است که کنترل کند چه کسی با چه کسی ارتباط داشته باشد و به آمریکا می‌گوئیم که ما هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم و هر اتفاقی رخ دهد ارتباطمان را حفظ می‌کنیم.

قائم مقام شهردار گوانگ ژو افزود: گوانگ ژو از نظر اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و غیره شهر پیشرفته‌ای است و می‌توانیم در این زمینه‌ها با ایران و گرگان همکاری داشته باشیم.

یویوئه با اشاره به اینکه گوانگ ژو سومین شهر بزرگ چین است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون تی.‌ای.یو کانتینر جابه جایی از بندر گوانگ ژو صورت گرفته است.

بازدید از بافت تاریخی گرگان، پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران و نشست با شهرداران از دیگر برنامه‌های سفر این هیأت چینی به گرگان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.