تاریخ انتشار : یکشنبه 9 تیر 1398 - 16:23
کد خبر : 56005

چرا احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ زیاد است؟

چرا احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ زیاد است؟

آرمان شرق:هفته گذشته روزنامه گاردین در مقاله ای علت های احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار داد . گاردین نوشت:تحلیلگران و رای‌دهندگان باید به این واقعیت توجه داشته باشند که رای‌دهندگان همیشه منطقی عمل نمی‌کند. رقبای ترامپ نباید تصور کنند او آنقدر اشتباه مرتکب شده که به راحتی می‌توان در انتخابات

آرمان شرق:هفته گذشته روزنامه گاردین در مقاله ای علت های احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار داد .

گاردین نوشت:تحلیلگران و رای‌دهندگان باید به این واقعیت توجه داشته باشند که رای‌دهندگان همیشه منطقی عمل نمی‌کند. رقبای ترامپ نباید تصور کنند او آنقدر اشتباه مرتکب شده که به راحتی می‌توان در انتخابات سال آینده بر او غلبه کرد.
دموکرات‌ها معتقدند به دلایل بسیار متعدد او محبوبیت خود را از دست داده است: پرونده مولر، رفتار با مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا، رسوایی‌های مختلف اعضای کابینه و زیان‌های حاصل از تنش‌های تجاری با چین که ترامپ آن را آغاز کرده برخی از این عوامل هستند.
یکی از بندهای مهم انتخابات سال ۲۰۱۶ این است که در انتخابات‌ آمریکا، اقلیت‌های بسیج شده پیروز می‌شوند، نه اکثریت منفعل و اقلیت بسیج شده با ترامپ است.
در حال حاضر دلایل مختلفی وجود دارد که بر مبنای آنها می‌توان نتیجه گرفت ترامپ در انتخابات سال آینده بار دیگر به ریاست‌جمهوری آمریکا برگزیده خواهد شد.
نخستین دلیل وضعیت اقتصادی است. با آنکه می‌توان استدلال کرد ضعف‌هایی در شاخص‌های اقتصادی آمریکا پدیدار شده اما بر مبنای شاخص‌های اقتصادی متعارف، شرایط اقتصاد آمریکا بسیار خوب است. اگر تا زمان برگزاری انتخابات سال آینده شرایط به همین شکل باقی بماند، ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد.
عامل بعدی این است که او به برخی وعده‌هایی که به جمهوری‌خواهان داده عمل کرده است. کاهش مالیات‌ها که از ابتدای سال گذشته اجرا شده یکی از این وعده هاست.
راستگرایان مسیحی نیز به ترامپ رای می‌دهند: ترامپ به وعده خود عمل کرده یعنی در دادگاه عالی دو قاضی به شدت مخالف سقط جنین را منصوب کرده است.
دلیل بعدی شانس بالای ترامپ، طرفداری مردم عادی طبقه متوسط و زیر متوسط از اوست. این طیف بسیار گسترده است: از طرفداران احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک گرفته تا پوپولیست‌ها و طرفداران ایده اول آمریکا.
دلیل بعدی این است که بسیاری از آمریکایی‌ها از دموکرات‌ها راضی نیستند. دموکرات‌ها تعداد زیادی نامزد برای انتخابات دارند و یکپارچگی در این حزب مشاهده نمی‌شود. آنها علیه یکدیگر موضع‌گیری کرده‌اند و تمامی این ویژگی‌های حزب دموکرات و نامزدهای آن، برگ‌های برنده ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.