تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آذر 1397 - 12:44
کد خبر : 52473

بیانیه تند و تیز کره شمالی علیه آمریکا

بیانیه تند و تیز کره شمالی علیه آمریکا

آرمان شرق:کره شمالی اعلام کرد که هیچ‌گاه به شکل یکجانبه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا ، کره شمالی امروز -پنج‌شنبه- اعلام کرد که هیچ‌گاه به شکل یکجانبه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت و ابتدا ایالات متحده باید تهدید هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

آرمان شرق:کره شمالی اعلام کرد که هیچ‌گاه به شکل یکجانبه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا ، کره شمالی امروز -پنج‌شنبه- اعلام کرد که هیچ‌گاه به شکل یکجانبه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نخواهد گذاشت و ابتدا ایالات متحده باید تهدید هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

این بیانیه تند و تیز در حالی منتشر شد که تلاش‌ها برای رسیدن به توافقی بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره در مراحل حساس و شکننده‌ای قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده باید معنای دقیق خلع تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را درک کند و به‌خصوص باید جغرافی هم بخواند.»

در ادامه این بیانیه اشاره شده است: «زمانی‌که درباره شبه‌جزیره کره حرف می‌زنیم، این امر شامل سراسر این شبه‌جزیره و همچنین سراسر خاک کره جنوبی که ایالات متحده در آن نیروهای نظامی‌اش را،‌ از جمله تجهیزات هسته‌ای، مستقر کرده می‌شود. هنگامی که از خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره حرف می‌زنیم، این امر به معنای حذف تمام تهدید‌های هسته‌ای است، نه‌تنها از جانب کره شمالی و جنوبی بلکه از جانب همسایگان این منطقه.»

واشنگتن و سئول هنوز پاسخی به این بیانیه نداده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.