تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 14:31
کد خبر : 43270

در ادلب چه خبر است ؟

در ادلب چه خبر است ؟

آرمان شرق:سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، روسیه و ترکیه مرزهای منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه را تعیین کرده‌اند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۱۷ سپتامبر در دیداری در شهر سوچی روسیه اقدام

آرمان شرق:سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، روسیه و ترکیه مرزهای منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه را تعیین کرده‌اند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تاریخ ۱۷ سپتامبر در دیداری در شهر سوچی روسیه اقدام به امضای یک توافق بر سر تشکیل یک منطقه عاری از سلاح به طول ۹ تا ۱۲ مایل در استان ادلب تا تاریخ ۱۵ اکتبر کردند.

ورشینین امروز دوشنبه اظهار کرد: مرزهای منطقه عاری از سلاح اکنون تعیین شده‌اند.

به گفته این دیپلمات روسیه، “ارتباطات، همکاری و روابط بسیار خوب میان ارتش ترکیه و روسیه برقرار شده است”.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: رهبران دو کشور بعد از امضای این سند چند بار با یکدیگر دیدار کردند.

ورشینین افزود، ترکیه با جدیت مشغول تفکیک شبه نظامیان تندرو از مخالفان مسلح در ادلب سوریه بوده و روسیه امیدوار است که این تلاش‌ها نتیجه بخش باشند.

او خاطر نشان کرد: بر طبق این سند طرف ترکیه‌ای وظیفه‌ بزرگی پیدا کرده است. ما دارای ارتباطات نظامی ودیپلماتیک هستیم و می‌دانیم که طرف ترکیه‌ای با جدیت درگیر این کار است. ما می‌خواهیم این تلاش‌ها نتایج خوبی به بار بیاورند چون صادقانه باید گفت که مساله تفکیک تروریست‌ها از مخالفان مسلح که نهایتا باید یک راه حل سیاسی را انتخاب کنند، یک مساله بسیار پیچیده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.