تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 17:16
کد خبر : 39007

بی اطلاعی وکیل مدافع دو زندانی که امروز اعدام شدند

بی اطلاعی وکیل مدافع دو زندانی که امروز اعدام شدند

آرمان شرق:وکیل مدافع لقمان و زانیار مرادی گفت: هیچ خبر و اطلاعی در مورد اعدام این دو نفر به من و خانواده آنها اعلام نشده است. به گزارش آرمان شرق محمد صالح نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خبری مبنی بر اعدام لقمان و زانیار مرادی که امروز (شنبه) همزمان با خبر اجرای

آرمان شرق:وکیل مدافع لقمان و زانیار مرادی گفت: هیچ خبر و اطلاعی در مورد اعدام این دو نفر به من و خانواده آنها اعلام نشده است.

به گزارش آرمان شرق محمد صالح نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خبری مبنی بر اعدام لقمان و زانیار مرادی که امروز (شنبه) همزمان با خبر اجرای حکم رامین حسین‌ پناهی منتشر شد، اظهار کرد: شب گذشته به دنبال انتشار خبری به نقل از یکی از مقامات، من، پدر، برادر و منصوبین این دو جوان از ساعت دو بعد از نصف شب تا حوالی ساعت ۶ صبح به مقابل زندان گوهردشت واقع در رجایی شهر رفتیم و در آنجا ابتدا مأمورین به ما گفتند که پس از ملاقات دیروز (جمعه) این دو نفر زندانی با پدر لقمان و برادر زانیار، آنها را تحویل مقامات اطلاعات داده‌اند و از سرنوشت آنها خبری ندارند و به ما اعلام کردند شما برای کسب اطلاعات به این اداره مراجعه کنید.

وی افزود: در مراجعه به اداره اطلاعات از پشت آیفون به ما گفتند که زندانی در اینجا نیست و باید به زندان مراجعه کنید.

وکیل مدافع لقمان و زانیار مرادی خاطرنشان کرد: در هر صورت و در آخرین پاسخ یکی از مسئولین زندان در حوالی ساعت چهار و نیم صبح بیرون آمد و به ما گفت این زندان نه مجری حکم می‌باشد و نه پس از تحویل این دو نفر به مرجع فوق اطلاعی از وضعیت پرونده آنها را داریم. او با اطمینان گفت حکم آنان در این زندان اجرا نشده است.

نیکبخت افزود: با این حال امروز در ساعت ۱۴ و ۵۱ دقیقه یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که حکم اعدام با حضور وکیل محکومین و خانواده آنها اجرا شده، در حالی که حداقل در مورد زانیار و لقمان این خبر صحت ندارد زیرا من که وکیل این دو نفر بوده‌ام و نیز خانواده آنها به شرح فوق از جریان ماوقع اطلاعی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: موکلینم زانیار و لقمان مرادی دو پرونده داشتند که یک پرونده آنها اتهام محاربه بوده که در سال ۸۹ حکم علیه آنها صادر شده بود و وکیل این پرونده یکی از وکلای دادگستری در مریوان بوده است. پرونده دوم آنها که مربوط به ترور سه نفر از سلفیان مریوان بوده در شعبه چهار دادگاه کیفری یک تهران (شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان سابق) مطرح بوده و به علت ایرادات متعدد وارده بر جریان قتل آن سه نفر و نحوه وقوع آن و نیز با توجه به فقدان گزارش بازسازی صحنه و نیز عدم ارایه اسلحه‌ای که با آن قتل صورت گرفته بود پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرای جنایی ناحیه ۲۷ تهران و از آنجا به عنوان نیابت به دادسرای مریوان ارجاع شده بود که دادسرای مریوان پس از چند بار رفت و برگشت پرونده به من اعلام کردند ما دلایلی جدید از جمله یافتن اسلحه‌ای که با آن ترور صورت گرفته بود پیدا نکردیم و پرونده را به تهران فرستاده‌ایم.

وکیل‌مدافع لقمان و زانیار مرادی مدعی شد: در این پرونده که من وکالت این دو متهم را بر عهده داشتم هرگز جلسه دادگاهی تشکیل نشد و اتهام قتل عمد سه نفر از سلفی‌ها که یکی از آنها فرزند امام جمعه مریوان بود ثابت نگردید.

نیکبخت در پایان گفت: در صورتی که بدون اطلاع ما حکم اجرا شده باشد، حداقل باید بگویم مسأله ارتکاب قتل توسط زانیار و لقمان مرادی در دادگاه کیفری یک تهران ثابت نشده بود، زیرا جلسه دادرسی آن تشکیل نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.