کشتی توفانی به ملوان رسید

بازگشت به آزادی پس از ۷ سال

دیدار رفت دو تیم بسیار پرحاشیه و با برتری ۳بریک استقلال به پایان رسید، اما از آن زمان خیلی چیزها متفاوت شده است. ملوان پس از اینکه ۶ فصل را در دسته پایین‌‌تر سپری کرد، در ابتدای امسال به جرگه تیم‌‌های لیگ برتر اضافه شد و فصل را هم خوب شروع نکرد. به نحوی که از این تیم به عنوان کاندیدای اصلی سقوط به لیگ آزادگان نام برده می‌‌شد، اما هرچه از فصل گذشت، شرایط شاگردان مازیار زارع بهتر شد تا جایی که اکنون خودشان را به رتبه یازدهم رسانده‌‌اند و ۷ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. از طرفی استقلال هم که فصل را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی شروع کرد و در برهه‌‌ای به صدر جدول هم رسید، حالا ۸ امتیاز با پرسپولیس صدرنشین فاصله دارد و حتی اگر ریکاردو ساپینتو هم از مدعی بودن تیمش سخن بگوید، بازهم نمی‌‌توان خیلی شانسی برای این تیم قائل شد.

اگر روند نتیجه‌‌گیری ملوان از ابتدای فصل بهتر شده، استقلالی‌‌ها در گام مخالف قدم برمی‌‌دارند و آب و هوای این تیم پرستاره بحرانی و توفانی به نظر می‌‌رسد. قوی سپید خزر در ۵ دیدار اخیر خود در لیگ برتر موفق به ثبت کلین‌‌شیت شده درحالی که استقلال در همین تعداد بازی اخیر تنها دو گل به ثمر رسانده که یکی از آنها هم پنالتی بوده است! از طرفی اوضاع حاشیه‌‌ای اردوی استقلال هم زیاد شده و علاوه بر مصدومیت چهره‌‌هایی نظیر محمدحسین مرادمند، حسین حسینی و مهدی مهدی‌‌پور که مصدوم هستند، ساپینتو تصمیم گرفت تا سیاوش یزدانی و عزیزبک آمانوف را هم در لیست مازاد قرار دهد تا پشتوانه ترکیب استقلال کمتر شود. البته عارف غلامی برای این بازی به ترکیب بازمی‌‌گردد و علی فتح‌‌الله‌‌زاده هم با پرداخت طلب گابریل پین و هرویه میلیچ، پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌‌پوشان را باز کرد و باید دید سرمربی پرتغالی استقلال چه بازیکنانی را برای تقویت تیمش مدنظر دارد. هرچند که اگر استقلال امروز نتیجه نگیرد، این احتمال وجود دارد که اصلا لیست ساپینتو پیگیری نشود و او به کشورش بازگردد!

  نبرد همبازیان سابق

همان‌طور که اشاره شد بقیه بازی‌‌های هفته هم فردا برگزار می‌‌شود که احتمالا حساس‌‌ترین آن‌هم نبرد فولاد خوزستان و پرسپولیس در فولاد آره‌نا است. جواد نکونام پس از کسب نتایج دور از انتظار در نیم فصل نخست، تغییرات زیادی را در تیمش انجام داد که کنار گذاشتن ستاره‌‌های نامدار از جمله این تغییرات بوده است. هرچند دو تیم تلاش زیادی برای تقویت ترکیب‌شان انجام دادند، ولی در زمان نگارش این مطلب هنوز مشخص نشده که فولاد به جز تورس اسپانیایی، دست روی بازیکن دیگری گذاشته یا نه. صحبت‌‌ها از علاقه این تیم به سجاد شهباز‌‌زاده حکایت داشت و در طرف مقابل اوضاع پرسپولیس به جهت نتایج بهتری که کسب کرده، به مراتب بهتر است.

یحیی گل‌محمدی تنها به یک مهاجم احتیاج دارد تا جای خالی یورگن لوکادیا و شاید حامد پاکدل را پر کند و صحبت از حضور یک مهاجم برزیلی بود. به هر ترتیب در نبرد ساعت ۱۷:۱۵ فردا، هر دو همبازی سابق به دنبال پیروزی هستند؛ جواد برای نزدیک شدن به منطقه سهمیه و یحیی هم برای تثبیت صدرنشینی. در دیداری که قرار بود با تماشاگر برگزار شود، اما این‌گونه نشد. هرچند توقع پیروزی از تیم نکونام در بازی‌‌های بزرگ با توجه به رویکرد دفاعی‌اش کمی دشوار است.