تاریخ انتشار : جمعه 4 آذر 1401 - 7:40
کد خبر : 117576

۱۰۲ نماینده اروپا که علیه روسیه رای ندادند!

۱۰۲ نماینده اروپا که علیه روسیه رای ندادند!

آرمان شرق-گروه بین الملل:بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که همین خشونت ها در کنار دلایل اقتصادی سبب شده تا در اتحادیه اروپا در خصوص اعمال فشار بر روسیه شکاف ایجاد شود. شکافی که یک گواه بر آن عدم حمایت ۱۰۲ نماینده اروپایی از قطعنامه علیه روسیه است. ۱۰۲ نماینده ای که غالبا از کشورهای مجارستان، آلمان، اتریش و فرانسه هستند.

آرمان امروز|سرویس بین الملل: پارلمان اروپا قطعنامه غیرالزام آوری را تایید کرد که بر اساس آن روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم شناخته شد. روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا گفت، پارلمان اروپا روز چهارشنبه قطعنامه غیرالزامآوری را تصویب کرد که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم میشناسد.

به گفته وی در مجموع ۴۹۴ نماینده به این قطعنامه رای مثبت دادند، ۵۸ نماینده مخالف و ۴۴ نماینده رای ممتنع. متسولا در یک جلسه عمومی گفت: فطعنامه به اتفاق آرا تصویب شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیسجمهور اوکراین در واکنش به این قطعنامه گفت: من از تصمیم پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم و ​​به عنوان کشوری که از ابزار تروریسم استفاده می کند استقبال می کنم. روسیه باید در همه سطوح منزوی شده و پاسخگو باشد تا به سیاست دیرینه تروریسم خود در اوکراین و سراسر جهان پایان دهد.

در واکنش به تصمیم پارلمان اروپا برای حامی تروریسم خواندن روسیه، سخنگوی وزارت خارجه این کشور پیشنهاد داد که پارلمان اروپا به عنوان حامی حماقت به رسمیت شناخته شود.

ماریا زاخارووا، نماینده وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود در واکنش به تصویب قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم نوشت، من پیشنهاد می کنم پارلمان اروپا را به عنوان حامی حماقت به رسمیت بشناسیم. در میانه این کش و قوس ها شاید آن چیزی که بیش از همه به چشم می آید، عدم همراهی ۱۰۲ نماینده اتحادیه اروپا با این قطعنامه است. اتفاقی که بسیاری آن را ریشه در شکاف در اتحادیه اروپا در قبال روسیه می دانند. در همین زیمان انتشار مصاحبه ای از سوی نخست وزیر سابق بریتانیا جنجال و این شائبه را به حقیقت نزدیک تر کرد. در این مصاحبه جانسون عنوان کرد، آلمان به دلیل نگرانیهای اقتصادی در ابتدا طرفدار این بود که اوکراین به سرعت توسط روسیه تسخیر شود، بهجای این که نبرد طولانی ای صورت گیرد.

نخست وزیر سابق انگلیس گفت، پیش از آن که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله کند، چندین کشور غربی دورنماهای متفاوتی درباره این جنگ داشتند.

به گفته جانسون، دیدگاه آلمان در وهله نخست این بود که اگر این اتفاق یعنی حمله به اوکراین اتفاق بیفتد، یک فاجعه خواهد بود اما به سرعت این نظر تغییر کرد و جایش را به این باور داد که اگر اوکراین تسلیم شود، بهتر است. این رویکرد از جانب دلایل اقتصادی حمایت میشد. نخست وزیر سابق انگلیس ادامه داد، رئیس جمهوری فرانسه تا آخرین لحظه برنامههای روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین را انکار می کرد در حالی که مقام های ایتالیایی می گفتند که نمی توانند از موضع دیگر کشورهای غربی به دلیل وابستگی شدیدشان به انرژی روسیه حمایت کنند.

جانسون همچنین گفت، کشورهای غربی به سرعت و پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه سال جاری میلادی موضع خود را در قبال کییف تغییر دادند. آنها متحد شدهاند و تحریمها بسیار سخت بوده است.

در پی حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی تحریمها علیه مسکو را تشدید کرده و نیمی از ذخایر ارزی و طلای روسیه را مسدود کردند؛ اقدامی که مسکو آن را سرقت توصیف کرد.

غرب همچنین میلیاردها دلار کمک امنیتی به اوکراین داده است. مسکو اما میگوید که این محموله های تسلیحاتی برای اوکراین فقط و فقط به طولانی تر شدن جنگ منجر می شود. بوریس جانسون که اوایل ژوئیه سال جاری میلادی و پس از یک رسوایی بزرگ سمتش را ترک کرد، در دوران نخست وزیری روابط نزدیکی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین داشت و او را دوست حقیقی خود میدانست. در همین خصوص استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در نشست این سازمان در ایروان گفت: حمایت گسترده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و دیگران از اوکراین احتمال گسترش مناقشه را زیاد میکند، از جمله با درگیر شدن دیگر کشورها.

او گفت، اعضای ناتو  در حال تقویت قوای نظامی شرق اروپا بوده، زیرساختهای نظامی را بهبود بخشیده، به مرزهای مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی نزدیک شده و چالشهای مضاعفی از جمله برای این سازمان ایجاد می کنند.

از سوی دیگر معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که برخلاف انتظار و امید دشمنان، سلاحهای روسی به اندازه کافی برای مهار همه وجود دارد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز در کانال تلگرامی خود نوشت که دشمنان با اهتمام به رصد و شمارش تعداد پرتاب موشکهای روسیه ادامه میدهند و در تلاش هستند وضعیت ذخایر تسلیحاتی، تجهیزات نظامی و مهمات روسیه را مشخص کنند. وی گفت: امیدی به تمام شدن ذخایر تسلیحات روسیه نبندید، ما به حملات خود ادامه خواهیم داد و برای مهار همه به اندازه کافی سلاح داریم. این اظهرات در حالی مطرح می شود که خشونت ها در اوکراین به حد عالی خود رسیده و در یک اقدام شاهد اعدام دسته جمعی سربازان روسی تسلیم شده در اوکراین بودیم. سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، این نهاد بین المللی خواستار تحقیقات کامل درباره نقضهای حقوق بشری در پی انتشار گزارشهایی مربوط به اعدام احتمالی ۱۰ سرباز روس توسط نیروهای اوکراینی است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تلگرام خود با اشاره به نگرانی احتمالی سازمان ملل درباره فیلم قتل عام نیروهای ارتش روسیه گفت: در این مورد، آنها برای اجتناب از ارزیابی حقایق، خودشان را پشت عبارات نامفهوم و گنگ پنهان میکنند.

این سخنگو همچنین یادآور شد که سازمان ملل در ارزیابی جنایات ادعایی در شهر بوچا و متهم کردن مسکو به جنایات علیه بشریت در این زمینه، طور دیگری عمل کرد.

وی ادامه داد: همانطور که به یاد دارید، آنها در گزارشی، سربازان روس را به تجاوز جنسی در حق اوکراینیها متهم کردند، اگرچه معلوم شد هیچ سند و مدرکی در این باره ندارند.

۱۸ نوامبر سال جاری میلادی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین عمدا بیش از ۱۰ اسیر جنگی روسی را به قتل رسانده و از ناحیه سر به آنها شلیک کرده است. در همان روز، ویدئویی در اینترنت منتشر شد که نشان میداد ارتش اوکراین به سربازان روسی که ظاهرا تسلیم شده و روی زمین افتاده بودند تیراندازی میکرد.

بر همین اساس بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که همین خشونت ها در کنار دلایل اقتصادی سبب شده تا در اتحادیه اروپا در خصوص اعمال فشار بر روسیه شکاف ایجاد شود. شکافی که یک گواه بر آن عدم حمایت ۱۰۲ نماینده اروپایی از قطعنامه علیه روسیه است. ۱۰۲ نماینده ای که غالبا از کشورهای مجارستان، آلمان، اتریش و فرانسه هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.