تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 9:28
کد خبر : 106799

آمادگی «چادرملو» برای جذب سرمایه‌های سرگردان در بازار سرمایه

آمادگی «چادرملو» برای جذب سرمایه‌های سرگردان در بازار سرمایه

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل چادرملو در نشست خبری با خبرنگاران بازار سرمایه با بیان نقش و جایگاه معادن کشور در ارزش آفرینی در اقتصاد کشور گفت : همانطور که مقام معظم رهبری به درستی بر اهمیت بهره گیری از معادن کشور درجهت رونق اقتصادی تاکید کرده اند، این تکلیف برعهده ماست که با سرمایه گذاری در امر اکتشاف و دستیابی به ذخایر جدید ثروت آفرینی کنیم .  

آمادگی «چادرملو» برای جذب سرمایه‌های سرگردان در بازار سرمایه

مدیرعامل چادرملو در نشست خبری با خبرنگاران بازار سرمایه با بیان نقش و جایگاه معادن کشور در ارزش آفرینی در اقتصاد کشور گفت : همانطور که مقام معظم رهبری به درستی بر اهمیت بهره گیری از معادن کشور درجهت رونق اقتصادی تاکید کرده اند، این تکلیف برعهده ماست که با سرمایه گذاری در امر اکتشاف و دستیابی به ذخایر جدید ثروت آفرینی کنیم .
مهندس ناصر تقی زاده  با اشاره به اینکه آماده جذب سرمایه‌های سرگردان با تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه‌ای در بازار سرمایه هستیم افزود: کویر مرکزی ایران سرشار از منابع غنی معدنی است و چادرملو با برنامه های  اکتشافی که در دست اقدام دارد و با خرید هشت دستگاه حفاری عمیق  می تواند انقلابی در اکتشاف ایجاد نماید چنانچه ذخایر شرکت درحال افزایش است و حداقل برای ۲۰ تا ۲۵ سال آینده هیچ مشکلی برای تامین سنگ آهن نداریم .
وی تاکید کرد: خبرهای بسیار مسرت بخشی در این زمینه داریم که بزودی اعلام خواهیم کرد . مدیرعامل چادرملو ضمن طرح این پیشنهاد که دولت برای حل مشکل تامین سوخت واحدهای فولادی، میادین گازی را به شرکت‌های فولادی واگذار نماید ، گفت: چادرملو با در نظر گرفتن  مشکلات ناشی از قطع برق برنامه‌ای های واقع بینانه تنظیم کرده  است و همین برنامه باعث می‌شود به سهامدار امید واهی داده نشود.  سال گذشته نیز طبق همین روال عمل کردیم،  البته در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن تولید شمش را از دست دادیم اما میزان تولید بالاتر از ظرفیت اسمی بود. وی ادامه داد: گزارش‌هایی که شرکت به بورس ارائه می کند نیز با در نظر گرفتن قطعی‌های احتمالی برق است. مدیر عامل چادرملو درمورد برنامه‌های این شرکت برای مقابله با قطعی برق اظهار کرد: چادرملو ساخت دو نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی و یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی  و ۲ نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی را آغاز کرده است تا باری از روی دوش دولت بردارد ، چرا که معتقدیم ساخت همه زیرساخت‌ها لزوما وظیفه دولت نیست . وی در ادامه درمورد عرضه محصولات در بورس کالا گفت: عرضه محصولات در بورس کالا به شفافیت کمک می‌کند.  البته همه محصولات را نمی توان در بورس کالا عرضه کرد.  مخصوصا وقتی قراردادهای بلندمدت بسته می شود. البته عرضه در بورس زمانی مطلوب است که اجازه رقابت در بورس داده شود و دخالتی صورت نگیرد.
مدیرعامل چادرملو با اشاره به برگزاری مجمع این شرکت در هفته آینده گفت: با توجه به اجرای طرح های توسعه به میزان  ۴ میلیارد یورو  پیشنهاد افزایش ۱۰۰ در صدی سرمایه شرکت را دارم  چرا که در صورت تحقق برنامه های توسعه، سالیانه ۵ میلیارد دلار سود کسب خواهد شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.