تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 7:28
کد خبر : 106768

آیا آمریکا از مداکرات احیای برجام کنار کشید؟

آیا آمریکا از مداکرات احیای برجام کنار کشید؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران را ندارد.

آرمان شرق-گروه بین الملل:سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران را ندارد.

آیا آمریکا از مداکرات احیای برجام کنار کشید؟

آمریکا: برنامه‌ای برای دور دیگری از مذاکرات با ایران نداریم

آمریکا: برنامه‌ای برای دور دیگری از مذاکرات با ایران نداریم

، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه تصریح کرد واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با ایران ندارد.

علی‌رغم آنکه واشنگتن از انجام تعهدات خود برای بازگشت به برجام خودداری کرده است ند پرایس مدعی شده ایران طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته مطالباتی فرعی مطرح کرده که خارج از چارچوب برجام بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده که طرح این ادعاهای جدید عدم جدیت تهران در مذاکرات برجام را نشان می‌دهد./فارس

گروسی: آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران هستیم

 رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آژانس زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی را به ایران پیشنهاد کرده است، گفت: این پیشنهادها همچنان وجود دارد و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری در ایران است.

به گزارش ایرنا از تارنمای رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گروسی سه‌شنبه در سخنرانی خود در دانشکده کورال بل در امور آسیا و اقیانوسیه در استرالیا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌ها و نظارت‌های آژانس با تهران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سه سال گذشته زمینه‌ها و رویه‌های مختلفی به ایران پیشنهاد کرده است و این پیشنهادها همچنان وجود دارند و آژانس آماده از سرگیری فعالیت‌های ضروری (در ایران) است.

وی ادعا کرد: مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در خلأ اتفاق نمی‌افتد و مفاد مهم است. عدم پیشرفت در راستی آزمایی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ممکن است بر تصمیمات سایر کشورها تأثیر بگذارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: ما اکنون در شرایطی هستیم که همسایگان ایران نگران بدترین شرایط هستند و می‌توانند بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

وی در تداوم ادعاهای خود افزود: امروزه کشورهایی در منطقه با دقت آنچه در ارتباط با ایران اتفاق می‌افتد را دنبال می‌کنند و تنش‌ها در منطقه در حال افزایش است.

گروسی مدعی شد: رهبران سیاسی در منطقه آشکارا اعلام کرده‌اند که اگر ایران به یک تهدید هسته‌ای تبدیل شود، آن‌ها نیز فعالانه به دنبال سلاح هسته‌ای خواهند بود. /ایرنا

امیرعبداللهیان: آماده مذاکره برای یک توافق قوی و پایدار هستیم

وزیر خارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشت، با جوزپ بورل تلفنی گفتگو کردم. توافق تنها بر اساس درک و منافع متقابل امکان پذیر است. ما آماده مذاکره برای یک توافق قوی و پایدار هستیم.

امیرعبداللهیان: آماده مذاکره برای یک توافق قوی و پایدار هستیمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشت: اوایل امشب با جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) تلفنی گفتگو کردم. توافق تنها بر اساس درک و منافع متقابل امکان پذیر است. ما آماده مذاکره برای یک توافق قوی و پایدار هستیم. آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا خواهان توافق است یا بر خواسته‌های یکجانبه خود اصرار دارد. انجام این دو کار در کنار هم امکان پذیر نیست.

 مالی: آمریکا و ایران نتوانستند به توافقی برای بازگرداندن برجام دست یابند

رابرت مالی رییس هیات آمریکایی در مذاکرات برجامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات دوحه مدعی شد: هیأت‌های (مذاکره‌کننده) ایالات متحده و ایران نتوانستند به توافقی برای بازگرداندن برجام دست یابند.
به گزارش ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات دوحه مدعی شد: هیأت‌های (مذاکره‌کننده) ایالات متحده و ایران نتوانستند به توافقی برای بازگرداندن برجام دست یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.