تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 2:17
کد خبر : 104488

تولید ۴۰ درصد از بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

تولید ۴۰ درصد از بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه اولین محموله صادراتی بنزین در طول تاریخ ۱۰۰ ساله صنعت نفت ایران از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس انجام شد، گفت: ۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه اولین محموله صادراتی بنزین در طول تاریخ ۱۰۰ ساله صنعت نفت ایران از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس انجام شد، گفت: ۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

تولید ۴۰ درصد از بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

تولید 40 درصد از بنزین کشور در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس

 

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه اولین محموله صادراتی بنزین در طول تاریخ ۱۰۰ ساله صنعت نفت ایران از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس انجام شد، گفت: ۴۰ درصد بنزین یورو پنج کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج  فارس، علیرضا جعفرپور در مراسم گرامیداشت هفته محیط‌زیست که به میزبانی پالایشگاه ستاره خیلج فارس اظهار داشت: در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بهترین سوخت دنیا را تولید می‌کنیم و کاهش سوخت و ضایعات دو هدف بزرگ در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه، شرکت‌ها باید به صورت مسئولانه در حفظ محیط‌زیست تلاش کنند و دیدگاه متفاوتی نسبت به حفاظت از محیط‌زیست داشته باشند، افزود: در رابطه با هوشمندانه و فناورانه بودن شعار امسال هر مطالعه یا حرکتی که صورت می گیرد برای حفاظت از محیط‌زیست بهتر است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس ادامه داد: کشتی‌ها ممکن است با پهلوگیری در اسکله‌ها آلودگی‌هایی را به دریا وارد کنند، اما شرکت ما در صورتی که انحرافاتی صورت گیرد تلاش می‌کند، اصلاحات مطلوبی را انجام دهد.

جعفرپور بیان کرد: اگر توسعه‌ای انجام می‌شود مبتنی بر توسعه پایدار باشد و بنابراین به عنوان مدیرعامل این شرکت خود را ملزم می‌دانم که متناسب با الگوهای حفاظت از محیط‌زیست به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی افزود: از گروه‌های مردم نهاد توقع داریم ما را در حفظ محیط‌زیست یاری دهند تا ما بتوانیم در کنار یکدیگر متناسب با منویات و خط‌مشی‌های حفاظت از محیط‌زیست حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از اصحاب رسانه تقاضا کرد اتفاقات مثبت و مؤثری که در حوزه تولید و سوخت‌رسانی صورت می گیرد را به بهترین نحو اطلاع رسانی کنند و در جهاد رسانه ایی جهادگر باشند و پرسنل این حوزه که شبانه روزی فعالیت می‌کنند را تشویق و حاشیه‌ها را در راستای پیشبرد اهداف بزرگ‌تر، کاهش دهند.

برداشت هشت میلیون مترمکعب آب از نوار ساحلی بندرعباس توسط صنایع

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان نیز از میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در مراسم روز محیط‌زیست قدردانی کرد و افزود: نشر فرهنگ محیط‌زیستی و تصویب قوانین بین‌المللی می‌تواند محیط‌زیست را از آسیب‌های فعلی نجات دهد.

حبیب مسیحی تازیانی با بیان اینکه استان هرمزگان در حوزه اکوسیستم‌ها در بعد جهانی زبان‌زد است، گفت: پهنه‌های تالابی استان بسیار منحصربه‌فرد هستند اما همین تالاب‌ها نیز در خطر قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه وجود ریزگردهای امروز را نتیجه‌ بی‌توجهی به محیط‌زیست دانست و بیان داشت: در هرمزگان ما با مجموعه‌ متمرکز صنایع ملی مواجه هستیم اما اگر همین صنایع بزرگ و حساس مدیریت زیست محیطی نداشته باشند در آینده خطرات بسیاری را باید تحمل کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: برخی از صنایع ما سعی کرده‌اند خود را به استانداردهای ملی نزدیک کنند اما آلودگی تجمعی ما از وضعیت زرد خارج و به سمت نارنجی در حرکت است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: بسیاری از صنایع هرمزگان نقش خود را نسبت به محیط‌زیست ادا نکرده‌اند این در حالی است که صنایع از مناطق ساحلی ما استفاده می‌کنند و این سواحل زیستگاه بسیاری از گونه‌های حیاتی منطقه است.

به گفته وی، بیش از هشت میلیون مترمکعب آب به صورت روزانه از نوار ساحلی بندرعباس از سوی صنایع در حال برداشت است اما این برداشت باید با دانش روز صورت بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان افزود: افزون بر ۳۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در سواحل استان داریم و ما از برخی از ضوابط خود عدول کردیم تا این اشتغال‌زایی و تولید صورت گیرد اما از برخی اصول محیط‌زیستی نمی‌توانیم کوتاه بیاییم.

صنایع غرب بندرعباس وضعیت سه روستای هم‌جوار خود را بررسی کنند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی انسانی در غرب بندرعباس مشغول به کار هستند، گفت: این افراد بهداشت، امنیت و آرامش می‌خواهند و همچنین انتظار است که این موارد را نیز بتوانند منتقل کنند.

احمد مرادی در این همایش خطاب به مدیران صنایع مستقر در غرب بندرعباس گفت: در حوالی ما و همسایگی ما سه روستای بزرگ و پرجمعیت (بارغین، دوگردان و تیاب) قرار گرفته است، ما نسبت به آن‌ها مسئول هستیم و باید نسبت به رفع مشکلات آن‌ها نیز اقداماتی را انجام دهیم و تأثیر آلایندگی بر زندگی آن‌ها را نیز بررسی کنیم.

وی افزود: امروز اگر نگرانی‌ها منتقل می‌شود، باید همه موضوعات را در کنار همدیگر ببینیم، اگر قانون، اجرای ۲۵ درصدی محیط‌زیست در فضای هر صنعت را به ما تکلیف کرده‌اند؛ باید آن را اجرایی کنیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلایندگی صنایع و پالایشگاه‌های ما برای مردم مهم است و اگر آسیبی متوجه مردم شود باید جلوی آن را بگیریم، بیان کرد: اگر بی‌توجهی و سوء مدیریت حادث شود، ما وظیفه داریم آنجا ورود کنیم.

مرادی اضافه کرد: به عنوان عضوی از کمیسیون انرژی مجلس که سه مجموعه کلان کشور به صورت مستقیم با ما سر و کار دارد، امروز اگر بنا بر این هست که همه قوا در کنار همدیگر کار کنند و مشکلات کشور را برطرف کنند، باید تمام سعی و تلاش خود را بکار بگیریم که اقتصاد و معیشت مردم را بهبود بخشیم و این اقدام زمانی اتفاق می‌افتد که از حواشی خود را دور کنیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.