تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آذر 1397 - 18:27
کد خبر : 52555

گزارش رویترز از چالش های اقتصادی و معضل کسری بودجه عربستان

آرمان شرق: شبکه خبری رویترز به نقل از کارشناسان اقتصادی گزارش داد که عربستان در سال آینده میلادی با توجه به عدم توازن در هزینه ها و درآمدهای خود با کسری بودجه به میزان ۳۵ میلیارد دلار مواجه خواهد شد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا،  کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که

آرمان شرق: شبکه خبری رویترز به نقل از کارشناسان اقتصادی گزارش داد که عربستان در سال آینده میلادی با توجه به عدم توازن در هزینه ها و درآمدهای خود با کسری بودجه به میزان ۳۵ میلیارد دلار مواجه خواهد شد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا،  کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که سال آینده میلادی عربستان با ۵ تا ۷ درصد کسری بودجه مواجه شود.

این در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند، چنانچه قیمت جهانی نفت در سال آینده افزایش پیدا نکند، به احتمال زیاد عربستان با ۱۰ درصد کسری بودجه رو به رو خواهد شد.
رویترز همچنین افزود: این وضعیت می تواند مسیر عربستان برای تحقق برنامه توسعه ای خود موسوم به ‘ویژن ۲۰۲۳’ را دچار مشکلات اساسی کند.

بر اساس پیش بینی ها عربستان برای برون رفت از بحران ناچار خواهد شد حد فاصل سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ میلادی سیاست ریاضت اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

حتی گفته می شود که از نیمه دوم سال آینده میلادی احتمالا این کشور سیاست های ریاضت اقتصادی را آغاز کند.

کارشناسان همچنین معتقدند که ریاضت اقتصادی هم نمی تواند کمکی چندانی به عربستان بکند زیرا در این صورت، رشد بخش غیر نفتی عربستان با رکود شدید مواجه خواهد شد.

بر اساس گزارش های منتشرشده، رشد اقتصادی عربستان در سال جاری میلادی زیر ۲.۵ درصد بوده و از سوی دیگر سالیانه ۲ درصد بر جمعیت بیکاران در این کشور افزوده می شود.

عربستان امسال برای پنجمین سال پیاپی شاهد کسری بودجه بود، کارشناسان معتقدند هزینه های کلان و سرسام آور عربستان سعودی برای جنگ افروزی در کشورهایی همچون یمن و خرید هنگفت سلاح از آمریکا از علت های اصلی کسری بودجه در این کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.