تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 0:09
کد خبر : 79495

کلید پیشرفت در مذاکرات وین

کلید پیشرفت در مذاکرات وین

آرمان شرق- مواضع تیم جدید سیاست خارجه ایران و در پیش گرفتن نسخه ایرانی فشار حداکثری، از میزان خوشبینی نسبت به ثمربخش بودن مذاکرات در کوتاه مدت می کاهد.

در حالی که به نظر نمی رسد در آینده نزدیک نتیجه مثبتی از مذاکرات وین به دست آید، اما پیشرفت در مقیاس کوچکتر امکان پذیر است. اگر ایران مایل به گفت وگوی مستقیم با ایالات متحده باشد، رفع نگرانی ها در حوزه مبادلات بشردوستانه آسان تر خواهد بود.

حسین امیرعبدالهیان طی هفته جاری در مواجهه با پرسشی پیرامون زمان بازگشت ایران به میز مذاکرات وین به گفتن «به زودی» اکتفا کرده است. اگر چه این سخن با واکنش نسبتا منفی طرف های غربی مذاکره مواجه شده، با این حال بسیاری از ناظران در مورد از سر گیری قریب الوقوع گفت و گوها بر سر احیای برجام اظهار خوشبینی کرده اند.

مارک فیتزپاتریک، دیپلمات سابق آمریکایی و تحلیلگر سرشناس امور بین الملل که وقایع مرتبط با پرونده هسته ای ایران را از نزدیک دنبال می کند با انتشار یادداشتی در پایگاه تحلیلی المانیتور با عنوان «ایران از نسخه فشار حداکثری خود پرده برداری می کند» یادآوری کرده به رغم آن که دور جدید گفت و گوها احتمالا به زودی آغاز خواهد شد، با این حال مواضع تیم جدید سیاست خارجه ایران و در پیش گرفتن نسخه ایرانی فشار حداکثری، از میزان خوشبینی نسبت به ثمربخش بودن مذاکرات در کوتاه مدت می کاهد. به همین سبب او پیشنهاد داده که همکاری در امور بشردوستانه میان طرف های ایرانی و امریکایی می تواند به نوعی گره گشای نگرانی هایی از این دست باشد./ اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.