تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 12:31
کد خبر : 86814

کدام کالای خوراکی رکورد ۲۰۰ درصد رشد قیمت را شکست؟

کدام کالای خوراکی رکورد ۲۰۰ درصد رشد قیمت را شکست؟

آرمان شرق- در مدت زمان مورد بررسی «جوجه یکروزه راس چهار منفی»، « سیم ۲.۵ *۱ (کلاف ۱۰۰ متری)»، « روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی»، «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» و «شیر خام درب دامداری» بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.

​رکودشکن قیمت در میان کالاهای اساسی در مهر سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل معرفی شد.

داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک کالا رشد بالای ۲۰۰ درصد قیمت داشته و چهار قلم کالا هم رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را داشته اند.

براساس این گزارش در مدت زمان مورد بررسی «جوجه یکروزه راس چهار منفی»، « سیم ۲.۵ *۱ (کلاف ۱۰۰ متری)»، « روغن نباتی معمولی حلب ۱۶ کیلوگرمی»، «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» و «شیر خام درب دامداری» بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.

پیش‌بینی قیمت کالاهای اساسی در شب عید

ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که قیمت «جوجه یکروزه راس چهار منفی» در مدت زمان مورد بررسی به ۷ هزار و ۵۱۲ تومان رسید این در حالی که در مدت مشابه سال قبل قیمت «جوجه یکروزه راس چهار منفی» برابر با ۲ هزار و ۱۳۷ تومان بود و به این طریق رشد ۲۵۱.۵ درصدی را ثبت کرد.

«روغن نباتی معمولی حلب ۱۶کیلوگرمی» سومین کالایی که در مدت زمان مورد بررسی رشد قیمت بالای ۱۰۰ درصد داشته است. براساس داده های اعلام شده از سوی وزارت صمت قیمت این محصول در مهر سال گذشته «روغن نباتی معمولی حلب ۱۶کیلوگرمی» برابر با ۱۲۷ هزار و ۳۴۷ تومان بوده است . این در حالیست که در مهر سال جاری قیمت این کالا به ۲۶۸ هزار و ۹۰۹ تومان رسیده و رشدی ۱۱۱.۲ درصدی را ثبت کرده است.

اما در میان محصولاتی که رشد بالای ۱۰۰ درصدی داشته اند «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» نیز به چشم می خورد. قیمت «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» در مهر سال گذشته برابر با دو هزار و ۵۴۵ تومان بوده که این رقم در مهر سال جاری به ۵ هزار و ۲۷۰ تومان رسیده و رشدی ۱۰۷.۱ درصدی را تجربه کرده است.

رشد قیمت «شیرخام درب دامداری» نیز در مدت زمان مورد بررسی رشدی بالای ۱۰۰ درصد داشته براین اساس قیمت هر لیتر «شیرخام درب دامداری» از ۳ هزار و ۲۵۷ تومان به ۶ هزار و ۷۲۸ تومان رسید و رشدی ۱۰۶.۶ درصدی را ثبت کرده است./اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.