تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1397 - 20:07
کد خبر : 41606

چگونه با معضل بوی بد پا مبارزه کنیم

آرمان شرق: با شروع فصول سرد سال و پوشیدن کفش های اسپرت پاها بوی بد می گیرند و افراد را در بیرون آوردن کفش معذب می کند. روغن درخت چای بسیار موثر در درمان بوی بد پاهاست. چگونگی این رفع بوی بد پا توسط روغن درخت چای را در این مقاله مطالعه کنید. از بین

آرمان شرق: با شروع فصول سرد سال و پوشیدن کفش های اسپرت پاها بوی بد می گیرند و افراد را در بیرون آوردن کفش معذب می کند. روغن درخت چای بسیار موثر در درمان بوی بد پاهاست. چگونگی این رفع بوی بد پا توسط روغن درخت چای را در این مقاله مطالعه کنید.

از بین بردن بوی پا
ترکیبی که به شما توصیه می‌کنیم، گیاهان و عصاره‌هایی در خود دارد که از تعریق پا کم کرده و بوی بد آن را از بین برده و پاها را تمیز نگه می‌دارند. رزماری و زنجبیل، گردش خون را تحریک کرده و مریم گلی از تعریق پا می‌کاهد.

یک قاشق غذاخوری رزماری خشک شده
یک قاشق غذاخوری مریم گلی خشک شده
یک قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل که به خوبی پودر شده، یا یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل خشک شده
چهار فنجان آب (یا کمی بیشتر)
یک قاشق غذاخوری جوش شیرین
یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم
۱۰ قطره روغن درخت چای
تکه‌های کوچک یخ یا یخ خرد شده

رزماری، مریم گلی و زنجبیل را در قابلمه‌ی بزرگی از آب بریزید، آن را به جوش بیاورید، از روی حرارت بردارید، روی آن را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید. جوش شیرین، نمک اپسوم و روغن درخت چای را اضافه کنید و خوب ترکیب کنید، آن را داخل تشت کم عمقی که هر دو پای‌تان در آن جا بشود بریزید و یخ را اضافه کنید. پاها را به مدت ۱۵ دقیقه در این تشت نگه دارید و بعد از خارج کردن آنها و خشک کردن‌شان، کمی پودر معطر به پاها بزنید.

تسکین تبخال
روغن درخت چای را سه یا چهار بار در روز مستقیما روی تبخال بزنید. اما روغن درخت چای سمی است و باید مراقب باشید وارد دهان‌تان نشود.

ترکیب روغن چای و آلوئه‌ورا:
آلوئه‌ورا نه تنها خواص مرطوب‌کننده بسیار عالی دارد بلکه باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. آنزیم‌های موجود در آلوئه‌ورا منجر به تولید سلول‌های پوستی جدید می‌شود و التیام پوست را کاهش می‌دهد. با استفاده از آلوئه‌ورا و روغن درخت چای برای آکنه، پوست شما دیگر بیش از حد خشک نمی‌شود؛ ۱ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا را با ۴ قطره روغن درخت چای ترکیب کنید. بعد از مالیدن آن روی پوست‌تان ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد با آب ولرم بشویید.
منبع الو دکتر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.