تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 1:21
کد خبر : 110634

 چرا پرسپولیس نمی‌تواند گل بزند؟

 چرا پرسپولیس نمی‌تواند گل بزند؟

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس دیروز بازی نسبتا قابل قبولی انجام داد اما در یکی دو قسمت از زمین همچنان نیاز به ترمیم دارد. باتوجه به جذب لوکادیا و احتمالا عملکرد خوب او، می‌توانیم از بحث مهاجم فاصله بگیریم اما باید به مسئله تغییر در مرکز زمین اشاره کنیم. پرسپولیس ۴-۲-۳-۱ بازی می‌کند و باتوجه به شباهت دو هافبک دفاعی، حمایت خوبی از مهاجمان صورت نمی‌گیرد و در نتیجه سروش هم، بدون حمایت است.

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس دیروز بازی نسبتا قابل قبولی انجام داد اما در یکی دو قسمت از زمین همچنان نیاز به ترمیم دارد. باتوجه به جذب لوکادیا و احتمالا عملکرد خوب او، می‌توانیم از بحث مهاجم فاصله بگیریم اما باید به مسئله تغییر در مرکز زمین اشاره کنیم. پرسپولیس ۴-۲-۳-۱ بازی می‌کند و باتوجه به شباهت دو هافبک دفاعی، حمایت خوبی از مهاجمان صورت نمی‌گیرد و در نتیجه سروش هم، بدون حمایت است.

 چرا پرسپولیس نمی‌تواند گل بزند؟

به گزارش ورزش سه، فرزاد آشوبی هافبک سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس که از ابتدای فصل هدایت نوجوانان این تیم را بر عهده گرفت امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما به بررسی عملکرد و نقاط ضعف پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ برتر پرداخت.

آشوبی با تاکید بر این مسئله که پرسپولیس با توجه به تغییرات زیاد در فصل نقل و انتقالات، نیاز به زمان بیشتری برای هماهنگی دارد؛ درباره علل ناکامی سرخ‌پوشان در خلق موقعیت نیز صحبت کرد.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

* ضعف اول؛ شباهت بازی کمال و سرلک
بازی دو تیم مدعی و پرمهره علاوه‌بر جذابیت‌های خاصی که دارد، دشواری‌های مخصوص خودش را هم دارد. پرسپولیس دیروز بازی نسبتا قابل قبولی انجام داد اما در یکی دو قسمت از زمین همچنان نیاز به ترمیم دارد. باتوجه به جذب لوکادیا و احتمالا عملکرد خوب او، می‌توانیم از بحث مهاجم فاصله بگیریم اما باید به مسئله تغییر در مرکز زمین اشاره کنیم. پرسپولیس ۴-۲-۳-۱ بازی می‌کند و باتوجه به شباهت دو هافبک دفاعی، حمایت خوبی از مهاجمان صورت نمی‌گیرد و در نتیجه سروش هم، بدون حمایت است. اگر در مرکز زمین کمال کامیابی‌نیا یا میلاد سرلک با زوج دیگری بازی کند و یا شرح وظایف، به شکلی تغییر کند که یکی از دو هافبک مرکزی پرسپولیس در بازیسازی و اضافه‌شدن به خط حمله مشارکت بیشتری داشته باشد، قدرت تهاجمی تیم بالاتر می‌رود.

* ضعف دوم؛ غیبت دفاع چپ تخصصی در ترکیب
علی نعمتی به‌عنوان یک مدافع چپ بازیکن بسیار خوبی است اما اضافه شدن او در بخش هجومی تیم ایده مناسبی نیست؛ حضور این بازیکن در پست دفاع میانی و قرار گرفتن یک مدافع چپ تخصصی در ترکیب هم مورد دیگری است که می‌تواند در بخش هجومی به پرسپولیس کمک بیشتری بکند.

* مهاجم خوب و موقعیت‌سازی هافبک‌ها مکمل هستند
حضور مهاجم در ترکیب و موقعیت‌سازی، مکمل هم هستند. قطعا پرسپولیس نیازمند مهاجمی است که عملکرد قابل توجه‌تری نشان بدهد. مهدی عبدی و حامد پاکدل بازیکنان خوبی هستند و هیچ تردیدی در این زمینه نیست اما پرسپولیس به مهاجمی در استاندارهای علی علیپور، مهدی طارمی، شهریار مغانلو یا عیسی آل‌کثیر نیاز دارد؛ بازیکنی که کامل‌تر باشد و بتواند در جنبه‌های متفاوت در بازی عملکرد خوبی در جهت پیشبرد اهداف تیم به نمایش بگذارد. مهدی عبدی با توجه به اینکه بازیکن بسیار جوانی است هنوز به سطح مورد نظر نرسیده و البته قطعا در آینده این اتفاق رخ می‌دهد. پس قطعا حضور یک مهاجم خوب می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و در کنار آن، مواردی هم که در بخش موقعیت سازی کمک می‌کند، می‌تواند تکمیل کننده فاز تهاجمی تیم باشد.

* به سعید صادقی فضای بیشتری بدهید
در بازی سروش رفیعی میل و اشتیاق زیادی برای کمک به تیم قابل مشاهده است؛ با توجه به اینکه سروش تجربه بازی در تیم بزرگ پرسپولیس را دارد، بعد از دوری چند ساله توانست سریع‌تر با این فضا وفق پیدا کند و می‌توانیم امیدوار باشیم در ادامه راه بتواند کمک بسیار زیادی به پرسپولیس کند. سعید صادقی هنوز به‌خوبی با فضا هماهنگ نشده و نیازمند زمان بیشتری است؛ این بازیکن از تیمی به پرسپولیس آمده که به نظر می‌رسد از لحاظ نگاه، سطح کیفی و سایر موارد فاصله زیادی با پرسپولیس دارد. او بازیکن بسیار خوبی است و فکر می‌کنم در هفته‌های آینده شاهد عملکرد بهتری از او باشیم. ضمن اینکه باید راهکارهای تاکتیکی هم به شکلی باشد که بازیکنانی با خصوصیات صادقی، فضای بیشتری برای نشان دادن کیفیت و عملکرد خودشان داشته باشند.

* این مهره‌ها به زمان نیاز دارند
ساختار تیمیِ پرسپولیس ساختاری بسیار قوی‌ای است. نباید فراموش کنیم که این تیم تغییرات پرتعدادی را نسبت به فصل قبل تجربه کرده و هنوز هم این تغییرات در راه هستند و اضافه شدن لوکادیا و پورعلی‌گنجی حجم این تغییرات را بیشتر هم خواهد کرد؛ باید در نظر بگیریم که تیمی با این‌ مشخصات زمان بیشتری برای هماهنگی نیاز دارد.

* جذب مهاجم دوم ایده خوبی است
اگر باشگاه بتواند بازیکنی با کیفیت موردانتظار در پرسپولیس به‌خدمت بگیرد، جذب مهاجم دوم ایده خوبی خواهد بود که البته در این صورت باید یک مهاجم از لیست پرسپولیس خارج شود. به اعتقاد من هم اضافه شدن یک مهاجم دیگر می‌تواند به افزایش سطح کیفی پرسپولیس کمک کند.

* این انتقادات احساسی هستند نه حقیقی
نفس انتقاد هیچ‌وقت نمی‌تواند اشتباه تلقی شود اما عملکرد پرسپولیس در این دو هفته بیشتر از اینکه جایی برای انتقاد باقی بگذارد، می‌تواند امید به آینده را تداعی کند مشروط به اینکه مواردی در مدل بازی این تیم لحاظ شود. پرسپولیس گروه خیلی خوبی دارد و در هر دو بازی می‌توانست تیم برنده باشد اما فوتبال شرایط خاص و ویژه خودش را دارد؛ به نظر من انتقاد در بازی دوم از تیم خوب پرسپولیس بیشتر از اینکه جنبه حقیقی داشته باشد، جنبه احساسی دارد.

* تیم نوجوانان؟ ما هم تغییر داشتیم و زمان می‌خواهیم
ما هم جزو تیم‌هایی هستیم که تغییرات پرتعدادی داشتیم و با توجه به اینکه هدف ما صرفا نتیجه نبوده، بازیکنان زیادی را به تیم اضافه کردیم و تقریبا نیمی از نفرات‌مان، بازیکنانی هستند که سال اول‌ حضورشان در رده سنی نوجوانان است و در گروه‌های سنی این مسئله بسیار تاثیرگذار است. با این شرایط سعی می‌کنیم فوتبال جذاب و مالکانه‌ای ارائه بدهیم که طبیعتا پرریسک هم خواهد بود. من از بازیکنانم راضی هستم اما قطعا انتظارات بالاتر است؛ ما سه بازی انجام دادیم و توانستیم یک بازی را با برتری پشت سر بگذاریم و دو بازی را برابر دو تیم خیلی خوب پیکان و سایپا که همیشه در‌ پایه جزو بهترین‌های تهران هستند در زمین آنها واگذار کردیم. ما هم تیمی هستیم که با این حجم از تغییرات و مدل استفاده و جذب بازیکنان، نیازمند زمان بیشتری هستیم تا به شکل ایده‌آل، اعتماد به نفس بالا و هماهنگی بالا برسیم.

* با تیم‌های پایه درآمدزایی کنید
با وجود محسن خلیلی عزیز بخش بزرگی از دغدغه‌های ما در بحث امکانات یا از بین رفته و یا به‌شدت روند کاهشی داشته اما اگر باشگاه‌ها نگاه ویژه‌تری به تیم‌های پایه خودشان داشته باشند، می‌توانند هزینه‌ها را کاهش بدهند و حتی به درآمدزایی هم دست پیدا کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.