تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 - 23:12
کد خبر : 115996

چرا شبکه سازی برای حرفه ای های روابط عمومی مهم است؟

چرا شبکه سازی برای حرفه ای های روابط عمومی مهم است؟

آرمان شرق-گروه ارتباطات:شبکه‌سازی در روابط عمومی ضروری است و ما همیشه می‌توانیم به برخی رویدادهای رسمی یا غیررسمی، سمینارها، وبینارها و برخی پلتفرم‌های حرفه‌ای برای شبکه‌سازی برویم. اما، شبکه سازی فقط به این معنی نیست که از دیگران در شبکه خود بهره ببرید. برای حفظ یک رابطه سالم و متعادل، باید به همان اندازه که می گیریم بدهیم. منافع شبکه باید متقابل باشد. به عنوان متخصصان روابط عمومی، باید دائماً به خود یادآوری کنیم که با دیگران تعامل داشته باشیم، روابط ایجاد کنیم، شبکه‌های خود را توسعه دهیم و به دیگران نیز در ایجاد شبکه‌های خود کمک کنیم.

 برای متخصصان روابط عمومی شبکه سازی یکی از حیاتی ترین بخش های کار در روابط عمومی است. بسیاری از متخصصان روابط عمومی به طور مداوم در موقعیت‌های مختلف مانند سمینارها، کنفرانس‌ها، رویدادهای اجتماعی و لینکدین شبکه‌سازی می‌کنند. قبل از اینکه به نحوه شبکه سازی بپردازید، آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مهم است؟
بیایید ابتدا به آنچه که ما به عنوان متخصصان روابط عمومی باید در مورد شبکه بدانیم فکر کنیم. انواع شبکه حدود ده سال پیش، بیشترین استفاده از استراتژی برای شبکه بر اساس تعاملات چهره به چهره بود. با این حال، از زمان ظهور رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی به سرعت از همیشه در حال افزایش است. جدای از رویدادهای حضوری، ما از پلتفرم هایی مانند توییتر و لینکدین برای ارتباط با سایر متخصصان روابط عمومی در سراسر جهان استفاده می کنیم. هر دو شبکه آنلاین و آفلاین برای مشاغل ارتباطی ما ضروری هستند.
چرا باید برای شبکه ارزش قائل شویم؟ پس چرا باید اهمیت بدیم؟ در اینجا چهار دلیل وجود دارد: ۱. اتصالات از طریق شبکه، ما با سایر متخصصان روابط عمومی و افراد از انواع صنایع ارتباط برقرار می کنیم. مهم است که مخاطبینی داشته باشید که بتوانید در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید، به خصوص زمانی که در روابط عمومی هستید. این اتصالات از شبکه شما می تواند منبع خوبی برای کمک در مواقع نیاز باشد و بالعکس! و حتی زمانی که ممکن است تماس مستقیمی نداشته باشید، افراد در شبکه شما ممکن است فرد مناسب را برای کمک به شما بشناسند. ۲. فرصت ها با مشتریان شبکه ممکن است به مشتری بعدی شما منجر شود. با شرکت در رویدادها و اتصال آنلاین، شما شروع به توسعه مخاطبین از همه زمینه ها خواهید کرد، نه فقط در روابط عمومی. ممکن است از دیدن همه مشتریان بالقوه و همکاری هایی که ممکن است مکالمات شما به آنها منجر شود شگفت زده شوید. حتی ممکن است مشتری “رویایی” خود را به ارمغان بیاورید! ۳. فرصت هایی با طرفداران روابط عمومی اگر به دنبال یک فرصت شغلی جدید هستید، شبکه سازی ممکن است به شما کمک کند تا کنسرت بعدی خود را دریافت کنید. اگرچه رزومه، نامه پوششی و مهارت‌های شما عوامل اصلی تعیین کننده این هستند که آیا شغل مورد نظر شما را به دست خواهید آورد، شبکه‌های شما ممکن است نقش مهمی ایفا کنند. ارتباط شما می تواند شما را به شرکت آنها ارجاع دهد. همچنین ممکن است در مورد یک فرصت شغلی قبل از انتشار رسمی آن اطلاعات کسب کنید و موارد دیگر. ۴. مشاوره شغلی رویداد شبکه در وب‌سایت‌هایی مانند Meetup، رویدادهای شهر را به صورت آنلاین جستجو کنید علاوه بر شناسایی فرصت‌های شغلی آینده، ارتباطات شما می‌تواند به شما در شکل‌دهی مسیر شغلی بهتر کمک کند. اگرچه تقریباً برای هر موقعیتی برای کسب اطلاعات و پیشنهادات به Google مراجعه کرده‌ایم، گاهی اوقات مشاوره شغلی غیررسمی از یک متخصص با تجربه می‌تواند راه‌حل بهتری باشد، اگر فرد مناسبی را در شبکه خود پیدا کنید. یکی از اجزای اصلی روابط عمومی، خود روابط هستند.
شبکه‌سازی در روابط عمومی ضروری است و ما همیشه می‌توانیم به برخی رویدادهای رسمی یا غیررسمی، سمینارها، وبینارها و برخی پلتفرم‌های حرفه‌ای برای شبکه‌سازی برویم. اما، شبکه سازی فقط به این معنی نیست که از دیگران در شبکه خود بهره ببرید. برای حفظ یک رابطه سالم و متعادل، باید به همان اندازه که می گیریم بدهیم. منافع شبکه باید متقابل باشد. به عنوان متخصصان روابط عمومی، باید دائماً به خود یادآوری کنیم که با دیگران تعامل داشته باشیم، روابط ایجاد کنیم، شبکه‌های خود را توسعه دهیم و به دیگران نیز در ایجاد شبکه‌های خود کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.