تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 - 10:22
کد خبر : 48515

پیروزی بزرگ ارتش سوریه در سویدا

پیروزی بزرگ ارتش سوریه در سویدا

آرمان شرق:فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، پس از آزادسازی ارتفاعات الصفا در استان سویدا، منطقه جنوبی این استان به طور کامل را از وجود عناصر داعش پاکسازی شد. به‌ گزارش ‌آرمان شرق به نقل از ایسنا، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اظهار داشت، به دنبال سلسله عملیات نظامی در ارتفاعات الصفا،

آرمان شرق:فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، پس از آزادسازی ارتفاعات الصفا در استان سویدا، منطقه جنوبی این استان به طور کامل را از وجود عناصر داعش پاکسازی شد.

به‌ گزارش ‌آرمان شرق به نقل از ایسنا، فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اظهار داشت، به دنبال سلسله عملیات نظامی در ارتفاعات الصفا، نیروهای دولتی بر این منطقه کنترل کامل یافتند و به این ترتیب ۳۸۰ کیلومتر از منطقه بیابانی جنوب سویدا از حضور نیروهای تروریستی پاکسازی شد که آخرین پایگاه داعش در منطقه جنوبی محسوب می‌شود.

ارتش سوریه اوایل ماه اوت عملیات نظامی گسترده‌ای علیه داعش در حومه استان سویدا آغاز کرد که در آن زمان ۵۰ درصد از منطقه بیابانی این استان تحت کنترل داعش قرار داشت.

همچنین ارتش سوریه نیروها و پایگاه‌های خود را در طول مرزهای شرقی این استان گسترش داده تا از نفوذ نیروهای تروریستی به روستاهای اطراف ممانعت کرده و راه‌های فرار داعشی‌ها به مناطق بیابانی را قطع کند.

شب یکشنبه‌ هم مناطقی از حلب شاهد درگیری‌های متقابل میان گروه‌های مسلح و ارتش سوریه بود و ارتش پایگاه‌های این گروه‌ها را با موشک هدف قرار داد.

منابع نظامی سوری اعلام کردند، نیروهای “جبهه ملی آزادی” که متشکل از شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه است، حملاتی به مناطق غرب حلب انجام داد که در پی آن چندین غیرنظامی زخمی شدند.

همچنین درگیری‌هایی بین ارتش و گروه‌های مسلح در حومه غربی حلب رخ داد و ارتش پایگاه‌های گروه‌های مسلح در این منطقه را هدف قرار داد.

درگیری‌ها میان ارتش و گروه‌های مخالف مسلح در مناطق غرب شهر حلب و حومه آن طی روزهای گذشته شدت گرفته و این درگیری‌ها نقض توافقنامه سوچی محسوب می‌شود که طبق آن ادلب و حومه غربی حلب باید از عملیات نظامی به دور باشند.

دولت در بیانیه‌ای در ماه اکتبر به گروه‌های مسلح موجود در حومه غربی حلب هشدار داد و اعلام کرد، در صورتی که بر اساس توافقنامه سوچی تا ۱۵ اکتبر مناطق خالی از سلاح را ترک نکنند، هدف حملات ارتش خواهند بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.