تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 18:11
کد خبر : 57930

“پوتین” به “ترامپ” اعتماد ندارد

“پوتین” به “ترامپ” اعتماد ندارد

آرمان شرق:صحبتهای یک مقام ارشد دولت روسیه حاکی از آن بوده که اعتماد رئیس جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود به ویژه به توانایی او در کنترل اوضاع در کشورش زیر سوال رفته است. به گزارش آرمان شرق و به نقل از  ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی و جنبش

آرمان شرق:صحبتهای یک مقام ارشد دولت روسیه حاکی از آن بوده که اعتماد رئیس جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود به ویژه به توانایی او در کنترل اوضاع در کشورش زیر سوال رفته است.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از  ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تداوم اعتراضات ضد نژادپرستی و جنبش “جان سیاهپوستان مهم است” در آمریکا، قابل اعتماد بودن دونالد ترامپ را زیر سوال برده است.

فرستاده‌های آمریکا و روسیه قرار است چند روز دیگر در کشور اتریش درخصوص “موضوعات مورد توافق دو طرف درخصوص آینده کنترل تسلیحات” مذاکره کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد، ولادیمیر پوتین باید به این اطمینان برسد که می‌تواند به توافقاتی که با همتای سیاسی خود برقرار ساخته، اعتماد کند.

این صحبت همزمان با تداوم اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا که شاهد خشونت و غارتگری نیز بوده، مطرح شده است.

اوایل ماه جاری میلادی گارد ملی آمریکا در چند ایالت این کشور در راستای مقابله با تظاهرات جنبش جان سیاهپوستان مهم است مستقر شد.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: واشنگتن در زمینه گامهایش به شکلی فزاینده غیرقابل پیش بینی نشان داده و این باعث نگرانی پایتخت‌های دیگر دنیا شده است.

وی افزود: این برای ولادیمیر پوتین مهم است که همتایی داشته باشد که بتواند به شکلی مسئولانه با او وارد گفتگو در خصوص اینکه چطور این وضعیت را ترمیم کنیم، شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف به کانال یک تلویزیون روسیه گفت، پوتین نگران است که ناآرامی های داخلی در آمریکا هر چه بیشتر باعث غیر قابل پیش‌بینی شدن دونالد ترامپ و واشنگتن در تعاملات با مسکو شود.

او متذکر شد، بی اطمینانی ناشی از اعتراضات علیه نژادپرستی و قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا موجب شده که پوتین در تعهد واشنگتن به توافقات مشترک دو کشور تردید کند.

پسکوف در عین حال تاکید کرد، پوتین نگران است که دیگر توافقی با آمریکا به هدف تنظیم امنیت بین المللی وجود نداشته باشد و این باعث کاهش ثبات جهان می شود.

وی افزود: این یک وضعیت کاملا خطرناک برای کل دنیا است.

پسکوف در عین حال گفت که کرملین درباره اعتراضات در آمریکا اظهار نظر نمی کند هر چند که پوتین قبلا گفته که این اعتراضات حاکی از وجود “بحرانهای داخلی عمیق” در آمریکا هستند؛ بحرانهایی که به اعتقاد وی از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید شروع شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.