تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 16:43
کد خبر : 57606

ورود حجم گسترده ملخ ها در روزهای آتی

ورود حجم گسترده ملخ ها در روزهای آتی

آرمان شرق:سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اعلام اینکه تا کنون بیشترین سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان سیستان و بلوچستان و در سطحی بالغ بر ۷۵ هزار و ۲۹۵ هکتار انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی حجم گسترده‌ای از ملخ‌های صحرایی وارد کشور شوند. به گزارش آرمان شرق محمدرضا میر

آرمان شرق:سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اعلام اینکه تا کنون بیشترین سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان سیستان و بلوچستان و در سطحی بالغ بر ۷۵ هزار و ۲۹۵ هکتار انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی حجم گسترده‌ای از ملخ‌های صحرایی وارد کشور شوند.

به گزارش آرمان شرق محمدرضا میر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفت استان جنوبی کشور مشغول مبارزه با ملخ صحرایی هستند، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان در سطحی بالغ بر ۷۵ هزار و ۲۹۵ هکتار، استان هرمزگان در سطحی بالغ بر ۴۷ هزار و ۸۹۳ هکتار، در استان بوشهر ۲۹ هزار و ۳۲۰ هکتار، در استان فارس ۱۹ هزار و ۳۶۰ هکتار، در منطقه جنوب کرمان ۱۲ هزار و ۷۷۰ هکتار ، در استان خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار و در استان خراسان جنوبی در سطحی بالغ بر ۴ هزارو ۵۰۰ هکتار  با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.

وی ادامه داد: مجموع کل مبارزات با آفت ملخ صحرایی در این هفت استان ۱۹۵ هزار و ۱۵۵ هکتار تا به امروز است و خوشبختانه هیچگونه خسارت و ضرر و زیانی به باغات و مزارع وارد نشده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه هنوز به مرحله پیک مبارزه با این آفت نرسیده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می شود طی ۵ تا ۱۰ روز آینده حجم وسیعی از این ملخ ها وارد کشور شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون کمتر از ۲۰۰ هزار هکتار است و پیش بینی می شود امسال سطح مبارزه به یک میلیون هکتار برسد. یعنی تا پایان مبارزه هنوز راه زیادی در پیش است.

میر با بیان اینکه مبارزه با ملخ های صحرایی نسبت به سال گذشته در مدت مشابه ۲.۵ برابر افزایش یافته است، گفت: ریزش ملخ ها تا تیر ماه ادامه خواهد داشت و بعد از تیر این روند کاهشی می شود. همچنین تا تیر ماه با این آفت مبارزه می شود  و لکه‌گیری نیز تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.