تاریخ انتشار : جمعه 24 اردیبهشت 1400 - 11:45
کد خبر : 68388

نشست علنی شورای امنیت یکشنبه با موضوع فلسطین اشغالی و غزه/نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی

نشست علنی شورای امنیت یکشنبه با موضوع فلسطین اشغالی و غزه/نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی

ارمان شرق- شورای امنیت سازمان ملل ۲۶ اردیبهشت برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.
شورای امنیت یکشنبه با موضوع فلسطین اشغالی و غزه نشست علنی برگزار می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل ۲۶ اردیبهشت برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.
شورای امنیت یکشنبه با موضوع فلسطین اشغالی و غزه نشست علنی برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندا توماس-گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد شورای امنیت این سازمان ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، او در توییتر خود ضمن اعلام این خبر، مدعی شد: ایالات متحده به مشارکت فعال در دیپلماسی در بالاترین سطح در تلاش برای کاستن از تنش‌ها ادامه خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، این نشست به صورت علنی برگزار خواهد شد و «تور ونسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه قرار است در آن سخنرانی کند.

پیشتر و در پی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزها و هفته‌های اخیر، مقام‌های سه کشور چین، نروژ و تونس از شورای امنیت درخواست کردند تا روز جمعه نشستی را برای بررسی تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی تشکیل دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از‏ منابع دیپلماتیک گزارش داد آمریکا با درخواست چین، نروژ و تونس برای برگزاری نشست علنی و مجازی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه مخالفت کرده و گفته مباحثات این شورا مفید نخواهد بود.

به گفته آن‌ها، شورای امنیت در هفته جاری میلادی دو بار به صورت غیرعلنی تشکیل نشست داد، اما موفق به صدور بیانیه نشد. آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جنایات رژیم صهیونیستی در جلسه اضطراری این شورا جلوگیری کرد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرده که تاکنون، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.
نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی/ شلیک ۲۰۰۰ موشک و راکت به صهیونیست‌ها

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است در حملات بامدادی به نوار غزه، ۱۶۰ جنگنده حدود ۴۵۰ موشک را در عرض فقط ۴۰ دقیقه به اهداف متعددی در شمال غزه شلیک کردند.
نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی/ شلیک ۲۰۰۰ موشک و راکت به صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد در حملات بامدادی و نیمه‌شب گذشته حدود ۱۶۰ جنگنده نیروی هوایی این رژیم، نوار غزه را زیر حملات موشکی خود گرفتند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که صدوشصت جنگنده در عرض فقط ۴۰ دقیقه، حدود ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در شمال نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل با بیان اینکه عملایت شب گذشته بزرگترین حملات طی درگیری‌های چند روز اخیر به نوار غزه بود، گفت هنوز در حال ارزیابی اثرات بمباران شب گذشته بر گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس هستند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌ها و توپخانه‌های این رژیم نیز طی شب گذشته حملات شدیدی را به مردم بی‌گناه نوار غزه انجام دادند.

سخنگوی ارتش این رژیم با بیان اینکه نیروی زمینی هنوز عملیات علیه نوار غزه را آغاز نکرده و فعلا در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت ۵۰۰ گلوله توپخانه و ۵۰ گلوله تانک در عرض یک ساعت، فلسطینیان را هدف گرفتند.

به نوشته تایمزاسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه در چهار روز گذشته، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

در این بیانیه با اذعان به اینکه سامانه‌های پدافندی «گنبد آهنین» فقط توانستند چند ده فروند از این موشک‌ها و راکت‌ها را رهگیری کنند، آمده است که تعداد زیادی از آنها به مناطق پرجمعیت در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطرف غزه برخورد کرده است.

الجزیره: ۳ فروند موشک از لبنان به شمال اسرائیل شلیک شد
شبکه الجزیره پنجشنبه شب در گزارشی مدعی شد، سه فروند موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است.

شبکه الجزیره پنجشنبه شب در گزارشی مدعی شد، سه فروند موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، خبرنگار این شبکه از لبنان گزارش داد، ۳ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است.

الجزیره به نقل از منابع محلی گزارش داد، صدای انفجارهایی در اطراف شهرک های «شلومی» و «نهاریا» در بخش غربی مرز لبنان و فلسطین اشغالی شنیده شده است.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موضوع شلیک موشک از لبنان در حال بررسی است.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه “باب العمود” و کوی الشیخ جراح نآرام است.
توقف پرواز شرکت‌های هواپیمایی به اسرائیل
شرکت های هواپیمایی آمریکا، انگلیس و آلمان، به دلیل نگرانی‌های امنیتی پروازهایشان را به اسرائیل متوقف کردند.
به گزارش «تابناک» به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، نجاح محمد علی کارشناس عرب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سه شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد، دلتا و امریکن ایرلاین و همچنین شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و شرکت هواپیمایی انگلیسی بریتیش ایرویز اعلام کردند به دلیل نگرانی‌های امنیتی پروازهایشان را به اسرائیل متوقف کردند. در پی تنش‌های اخیر در اراضی اشغالی، خطوط هوایی انگلیس پرواز‌های خود از تل‌آویو و به مقصد آن را لغو کرد. انگلیس از دو طرف درگیر خواسته است یک گام به عقب بردارند و درگیری ها را متوقف کنند.

به دنبال تشدید تنش‌ها بین طرفین درگیر، خطوط هوایی انگلیس، پرواز‌های خود را به مقصد اسرائیل لغو کرده است. خطوط هوایی انگلیس اعلام کردند: سلامت و امنیت همکاران و پیمان‌کاران‌ ما در اولویت است و ما همچنان شرایط را از نزدیک رصد می‌کنیم. همچنین جیمز کلیفرلی، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا تنش فعلی در اراضی اشغالی را وحشتناک توصیف کرد و از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست از لبه پرتگاه عقب برگردند.

کلیفرلی اظهار کرد: مهم است که دو طرف گامی به عقب بردارند، ما شاهد سطح بی‌سابقه‌ای از حملات راکتی به “اسرائیل” هستیم و می‌خواهیم این حملات متوقف شوند. تنش نظامی میان غزه و اراضی اشغالی طی چند روز گذشته بالا گرفته و رژیم صهیونیستی منطقه تحت محاصره نوار غزه را هدف بمباران‌ها و حملات هوایی خود قرار داده است، در مقابل نوار غزه نیز حملات موشکی بی‌سابقه‌ای را علیه عمق اراضی اشغالی آغاز کرد.

خالد مشعل: اسرائیل درصورت حمله زمینی به غزه در دام خواهد افتاد

تهران – ایرنا – «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین اعلام کرد که هر گونه عملیات زمینی صهیونیست ها در باریکه غزه «دامی» برای ارتش اسرائیل خواهد بود.

در همین حال . هیدا زیلبرمن سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز گفت: نیروهای ارتش اسرائیل وارد غزه نشده اند اما به ما دستور داده شده که آماده باشیم.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مشعل در گفت و گو با شبکه خبری «روسیا الیوم » بیان کرد که ارتش اسرائیل در گذشته عملیات‌ نظامی زمینی را تجربه کرده و دیده است که این عملیات‌ چگونه به زیان آنها تمام می‌شود.

وی در باره سلاح‌هایی که حماس از آنها استفاده می‌کند، افزود که ساخت سلاح‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و هیچ موشکی از خارج غزه وارد نمی‌شود.

مشعل پیرامون گسترش دامنه مقاومت نیز تاکید کرد که مردم فلسطین خواهان آزادی هستند و تا زمانی که به آن دست یابند، کنار نخواهند کشید.

خالد مشعل ادامه داد که تصمیم مقاومت وابسته و در گرو مداخله هیچ یک از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی نیست.

این مقام حماس درمورد احتمال مداخله حزب‌الله در نبرد کنونی بیان کرد که این تصمیم به هر طرفی که بخواهد به رویارویی کنونی نپیوندد، برمی‌گردد، ما برآورد امور را به خود طرف‌ها واگذار می کنیم.

وی اظهار کرد که حماس و گروه‌های فلسطینی پیچیدگی‌ اوضاع را درک می‌کنند، ما از هیچ طرفی نخواسته‌ایم که مداخله کند، اما امیدواریم که همگان به این نبرد ملحق شوند.

مشعل درمورد آتش‌بس گفت که همان طرفی که تجاوزها را آغاز کرد، باید آن را متوقف کند، اسرائیل باید از مسجد الاقصی عقب نشینی و شهرک‌نشین‌ها را خارج کند و تعدی به غزه و اخراج ساکنان محله «الشیخ جراح» را متوقف سازد.

وی در مورد میانجی‌گری‌ها گفت: تحرکاتی از جانب مصر و ترکیه انجام می‌شود، دولت آمریکا با طرف‌هایی که با حماس ارتباطاتی دارند، در تماس است، همچنین تماس‌هایی با روسیه برقرار است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بحران کنونی به صورت فزاینده در حال غرق شدن است.

مشعل درمورد توافق‌های عادی سازی کشورهای عربی با تل آویو گفت: عادی سازی‌ از چند سال قبل در حال انجام بوده است، این مساله‌ ضعف موضع عربی و خالی کردن پشت فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد، اما فلسطینی‌ها به خودشان متکی هستند، مردم فلسطین منتظر کسی نمی‌ماند.

این مقام بلندپایه حماس در مورد رابطه این جنبش با عربستان نیز گفت: عربستان کشور بزرگی است، مسئولیت عربستان در قبال مساله فلسطین بزرگ و تاریخی است، ما تماس‌ها و روابط طولانی مدتی داشتیم، در دوره اخیر تغییری رخ داد و فلسطینی‌ها بدون گناهی بازداشت شدند در حالی که آنها بدی در حق عربستان نکرده بودند، ما امیدواریم که عربستان به آن موضع شناخته شده خود بازگردد و به خودکامگی اسرائیل پایان دهد، اسرائیل پایه و اساس مشکل و نه بخشی از راه حل است.

وی در باره رابطه حماس با ایران نیز گفت که این روابط عالی است، تهران در کنار حق فلسطین ایستاده است. ما در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم و بخشی از دستورکارهای آنها در میدان‌های دیگر نیستیم.

مشعل ابراز امیدواری کرد که گفت و گوی ایران و عربستان موفقیت آمیز باشد و مدیریت منافع مشترک به صورت متوازن صورت بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.