تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 12:23
کد خبر : 61042

نرخ تورم نقطه ای تهران به ۴۳ درصد رسید

نرخ تورم نقطه ای تهران به ۴۳ درصد رسید

ارمان شرق- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای این استان تهران در دی امسال با افزایش ۱.۶ واحد درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته به ۴۳ درصد رسید.

مسعود افشین روز یکشنبه ضمن اعلام این مطلب افزود: به این ترتیب خانوارهای استان تهران در دی امسال به طور میانگین ۴۳ درصد بیشتر از دی سال ۱۳۹۸ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده ­اند.

وی یادآورشد: نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز با افزایش۱.۷ واحد درصدی به ۵۶.۵ درصد و گروه (کالاهای غیر خوراکی و خدمات) با افزایش ۱.۷ واحد درصدی به ۳۹.۳ درصد رسید.

افشین اظهارداشت: بیشترین نرخ تورم نقطه‌ای در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات مربوط به گروه‌های میوه و خشکبار، شیر، پنیر و تخم‌مرغ و روغن‌ها و چربی‌ها مشاهده می‌شود به طوریکه تورم نقطه ای در گروه (میوه و خشکبار) برابر ۷۸.۵ درصد، گروه (شیر، پنیر و تخم مرغ) برابر ۷۱.۹ درصد و گروه (روغن‌ها و چربی‌ها) برابر ۶۵.۹ درصد است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای تهرانی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم ماهانه این استان به عدد ۲.۴ درصد رسید که در مقایسه با همین عدد در آذر ۱.۳ واحد درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیر خوراکی و خدمات به ترتیب ۰.۸ درصد و ۲.۹ درصد بوده است.

افشین ادامه داد: در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته به ترتیب مربوط به گروه‌های شیر، پنیر و تخم مرغ با ۸.۹ درصد، گروه روغن‌ها و چربی‌ها با ۵.۹ درصد و ماهی‌ها و صدف‌داران با ۴.۶ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: گروه‌های (گوشت قرمز و گوشت ماکیان) و (گروه سبزیجات) همچون گوجه فرنگی، فلفل دلمه و کاهو نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته اند.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای تهران
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد: نرخ تورم سالانه دی ماه برای خانوارهای استان تهران نیز به ۳۳.۷ درصد رسید که نسبت به همین آمار در ماه گذشته ۱.۳ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل ازآن است.

افشین بیان کرد: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی استان به ترتیب ۳۳.۸ درصد و ۳۲.۸ درصد است که برای خانوارهای شهری ۱.۳ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ۱.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.