تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 - 9:41
کد خبر : 46540

موضع گیری جدید اتحادیه اروپا علیه آمریکا

موضع گیری جدید اتحادیه اروپا علیه آمریکا

آرمان شرق:مقام‌های اروپایی از تصمیم دولت آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های لغو شده علیه ایران ابراز تاسف کردند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا ، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای دارایی و خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه طی بیانیه مشترکی از تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های لغو شده علیه

آرمان شرق:مقام‌های اروپایی از تصمیم دولت آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های لغو شده علیه ایران ابراز تاسف کردند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا ، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای دارایی و خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه طی بیانیه مشترکی از تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های لغو شده علیه ایران ابراز تاسف کردند.

در این بیانیه آمده است: «برجام عنصری کلیدی در خلع سلاح هسته‌ای جهانی و نیز دیپلماسی چندجانبه‌گراست و این توافق برای امنیت اتحادیه اروپا، منطقه و سراسر جهان حیاتی است».

در این بیانیه همچنین از ایران خواسته شده است به پایبندی به تعهداتش در چارچوب برجام ادامه داده و نقشی سازنده ایفا کند.

طرف‌های اروپایی همچنین تاکید کرده‌اند که هدف آنها حمایت از شرکت‌های اروپایی است که در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حال تجارت قانونی با ایران هستند.

در بیانیه مشترک موگرینی و سه کشور اروپایی آمده است: «به عنوان طرف‌های توافق هسته‌ای ایران، متعهدیم که از جمله در زمینه حفظ و نگهداری کانال‌های اقتصادی مؤثر با ایران، ادامه صادرات نفت و گاز ایران، فعالیت کنیم. در این زمینه و نیز موضوعات دیگر، فعالیت ما از جمله با روسیه و چین به عنوان دیگر طرف‌های برجام، و نیز کشورهای دیگر برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.