تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 18:13
کد خبر : 62945

منابع بلوکه شده ایران ۵۵ میلیارد دلار است

منابع بلوکه شده ایران ۵۵ میلیارد دلار است

ارمان شرق- بررسی ها نشان می دهد که حدود ۵۵ میلیارد دلار منابع بلوکه شده متعلق به ایران در سایر کشورها وجود دارد، که برخی به غلط آن را ۷۵ میلیارد دلار اعلام کرده اند زیرا منابع ۲۰ میلیارد دلاری موجود در چین را هم بلوکه شده فرض می کنند.

منابع بلوکه شده ایران پس از خروج آمریکا از برجام؛ که قرار است آزادسازی شود چند میلیارد دلار است؟

به گزارش تحریریه، با توافق های انجام شده قرار است با صدور مجوزهای لازم توسط اوفک، منابع بلوکه شده ایران در کشورهایی مانند کره جنوبی، هند، ژاپن و … آزاد شود. اگرچه برخی مدعی هستند ۲۰ میلیارد دلار از منابع ایران در چین هم بلوکه است، اما چنانکه خطیب زاده سخنگوی وزیر امور خارجه گفت؛ این منابع بلوکه نیست و ایران از آن برای تامین نیازهای خود استفاده می کند.

۷ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی در توافق بین دو کشور و موافقت آمریکا آزاد شده و باقی منابع نیز ازاد خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد که حدود ۵۵ میلیارد دلار منابع بلوکه شده متعلق به ایران در سایر کشورها وجود دارد، که برخی به غلط آن را ۷۵ میلیارد دلار اعلام کرده اند زیرا منابع ۲۰ میلیارد دلاری موجود در چین را هم بلوکه شده فرض می کنند.

اگرچه گمان می شد با قطعی شدن آزادسازی منابع بلوکه شده ایران بازار ارز به ثبات می رسد، اما وضعیت امروز بازار نشان داد که منافع ذی نفعان نوسانات ارزی بر منافع عمومی غلبه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.