مسی و الهلال؟ هرگز نگو هرگز!

حالا با جذب کریستیانو رونالدو از سوی النصر که یک انتقال دیوانه‌وار و باورنکردنی در تاریخ فوتبال بود، الهلالی‌ها تصور می‌کنند از رقیب دیرینه به‌شدت عقب افتاده‌اند. این‌گونه است که کمپینی از سوی برخی هواداران این تیم تشکیل شده تا هر طور شده لیونل مسی به الهلال بیاید. حتی پیراهن شماره ۱۰ این باشگاه با نام مسی هم تولید شده و در فروشگاه‌های عربستان ارائه می‌شود. تصاویر مربوط به این اتفاق در فضای مجازی حسابی پربازدید شده و بحث‌های فراوانی به وجود آورده است.  خیلی‌ها در مواجهه با این فضا، به شوخی و خنده بسنده می‌کنند و می‌گویند محال است بهترین بازیکن تاریخ سر از الهلال در بیاورد.

با این وجود تجربه زندگی و مخصوصا فوتبال به آدم‌ها می‌گوید هرگز نباید از کلمه «هرگز» استفاده کنند. مگر همین حضور رونالدو در النصر، اتفاقی ساده یا قابل پیش‌بینی بود؟ تا لحظه نهایی شدن این انتقال و انتشار تصاویر رونالدو با پیراهن النصر هم خیلی‌ها آن را باور نمی‌کردند. فراموش نکنیم خواهر کریستیانو همین چند روز قبل با انتشار استوری اقدام به تکذیب حضور برادرش در النصر کرده بود، اما نهایتا یک پیشنهاد هنگفت سالانه ۲۰۰ میلیون دلاری، آن هم معاف از مالیات در تیمی که حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر نیست، زانوهای ستاره پرتغالی را سست کرد. پس چرا فکر می‌کنید چنین فرجامی فرسنگ‌ها دور از لیونل مسی خواهد بود؟

قرارداد فعلی مسی با پاری‌سن‌ژرمن در پایان فصل خاتمه خواهد یافت و او بازیکن آزاد می‌شود. پیش‌تر گفته می‌شد او در پایان این قرارداد راهی آمریکا خواهد شد تا برای تیم دیوید بکام یعنی اینتر میامی بازی کند، اما فرم خوب مسی چنین انتقالی را دور کرده است. پاریس به‌شدت در پی تمدید قرارداد ستاره آرژانتینی است و البته در بارسلونا هم بسیاری از هواداران برای بازگشت احتمالی لئو لحظه‌شماری می‌کنند. با این حال شاید دو یا سه سال دیگر، زمانی که مسی هم به سن امروز رونالدو رسید، تصمیمی بگیرد که کل دنیا را شگفت‌زده کند. اگر آمریکا برای سالیان طولانی تبدیل به محل بازنشستگی ستاره‌های بزرگ شد و اگر در سالیان اخیر قطر هم همین نقش را برای امثال ژاوی هرناندس ایفا کرد، چرا عربستان نباید در وضعیت مشابهی قرار بگیرد؟ کشوری که گویا برای بازسازی برند خودش و افزایش سهم گردشگری تا سال ۲۰۳۰ نقشه‌های بسیار دور و دراز ریخته و اصلا در همین مسیر هم بود که خود لیونل مسی را با دستمزدی هنگفت به عنوان سفیر گردشگری‌اش برگزید.